بسته

چراغ‌های مودم نشانه چیست؟

چراغ‌های مودم نشانه چیست؟

چراغ‌های مودم نشانه چیست؟

مودم ها یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین ابزارها در دنیای امروز هستند که با نگاهی به اطراف خودمان طبیعتا می توانیم با مودم ها و روترهای مختلفی روبرو شوید. با این حال این ابزارها بسیار کاربردی هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند که سیگنال های دریافتی را از طریق روترها به دیوایس های دیگر منتقل می کنند و محدودیت تعداد دستگاه هایی که می توانند به مودم متصل شوند، نسبت به هزینه ای که بابت مودم می پردازید، متغیر می باشد.
 آشنایی شما با این چراغها این مزیت را دارد که به شما این امکان را می دهد که در صورت ایجاد مشکل برای مودم، با یک نگاه به مودم به صورت کلی متوجه دلیل به وجود آمدن مشکل شوید تا با اقدامات بعدی بتوانید مشکل را برطرف نمایید. در واقع هر کدام از علائم خاموش ، چشمک زن یا روشن بودن این چراغها بیانگر مفاهیمی می باشند که سعی داریم در این مقاله با مفاهیم آن آشنا شویم .

چراغ power

خاموش یا روشن بودن مودم. (اطمینان از صحت کارکرد آداپتور و سالم بودن مودم (
تمام مودم ها بلا استثنا دارای چاغ پاور هستند که دقیقا در سمت چپ چراغ ها جای گرفته است. برای روشن/خاموش کردن مودم شما می بایست از قسمت پشتی مودم اقدام کنید که دقیقا دکمه پاور بر روی این دکمه درج شده است و تنها کافیست آنرا بفشارید. همچنین چراغ پاور، از آن دسته از چراغ هایی است که در صورت عدم خاموش کردن مودم، روشن است و به هیچ وجه چشمک نمی زند. از این رو اگر مودم شما بنابر هر دلیلی روشن نشد، این احتمال را می توان به وجود مشکل در آداپتور، برق یا حتی سوختن مودم دانست که توصیه می شود با متخصصان در این زمینه مشورت کنید

چراغ اینترنت

این چراغ نشان دهنده اتصال مودم به شبکه جهانی اینترنت می باشد و چشمک زدن این چراغ به معنی انتقال داده ها در مودم است. در بعضی از مواقع، چراغ ADSL روشن و ثابت است اما در صورتیکه چراغ اینترنت خاموش یا قرمز باشد بدان معناست که قطعی اینترنت از طرف شرکت طرف قرارداد اینترنت شما می باشد یا نیاز به تنظیم مجدد مودم می باشد تا ارتباط با شرکت سرویس دهنده اینترنت شما برقرار گردد.

بیشتر بخوانید:آموزش تغییر پسورد مودم/چگونه متوجه شویم که رمز عبورمان قوی هست/ اثرات امواج رادیویی و مودم بر انسان و محیط اطراف/ مفاهیم مرتبط باشبکه بیسیم


چراغ ADSL

چراغ دوم از سمت چپ، نمایانگر ADSL است که اگر این چراغ روشن باشد، نشان دهنده این است که تمام اتصالات شما با شرکت ارائه دهنده اینترنت ( Internet Service Provider ) کاملا صحیح است و مشکلی وجود ندارد. از این رو اگر این چراغ روشن نشد، توصیه ای که برای شما داریم این است که در ابتدا، مودم را یکبار خاموش/روشن کنید و سپس اگر باز هم با این مشکل روبرو شدید، فورا با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس حاصل نمائید تا مشکل را سریع تر بررسی کنند.

 چراغ Wi-Fi یا Wireless

این چراغ متعلق به وای فای می باشد که وقتی شما با وارد کردن نام کاربری و پسورد، به مودم متصل می شوید، این چراغ فورا شروع به چشمک زدن می کند که نشان دهنده این است شما در حال استفاده از اینترنت هستید. اما چشمک زدن این چراغ در صورت عدم روشن بودن چراغ اینترنت بی فایده است چرا که هیچ داده ای تبادل نمی شود. در صورت بروز مشکل توصیه ای که ما برای شما داریم این است که در ابتدا مودم را خاموش/روشن کنید و در صورت عدم کارکرد، با شرکتی که اینترنت را از آنها خریداری کرده اید، تماس برقرار کنید.

چراغ  WPS , QSS

روشن بودن این چراغ به معنی فعال بودن وضعیت “وای فای محافظت شده” می باشد .  WPS مخفف عبارت Wi-Fi Protected Setup می باشد و یک روش استاندارد و ساده شده برای برقراری ارتباط بین دستگاه های سرویس گیرنده بیسیم (مانند نوت بوک ها، کارت های شبکه بیسیم و …) و روتر یا مودم های وایرلس که نیازی به کلمه عبور اصلی آن نمی باشد.

چراغ  LAN , Ethernet , WAN

 روشن بودن این چراغ به معنی اتصال مودم شما به رایانه به وسیله کابل شبکه می باشد. بسته به نوع مودم، می توان تا 4 پورت LAN خروجی در اختیار داشت. (اتصال رایانه به پورت های 1 تا 4 مودم تفاوتی در کارکرد اینترنت ندارد.) نشانه ی صحت کارکرد این پورت، چشمک زن بودن آن است که نشانه ی ارسال و دریافت داده مابین مودم و رایانه می باشد .

چراغ پورت های شبکه 

بسته به نوع مودم، تعداد متفاوتی دارد و نشان دهنده ارتباط فیزیکی مودم با کامپیوتر یا تلویزیون هوشمند و … می باشد که در مودم  TD-W8961N چهار پورت از شماره یک تا چهار بر روی مودم وجود دارد و روشن شدن هر کدام از این چراغها نشان دهنده اتصال صحیح کابل از مودم به دستگاه مورد نظر می باشد. در صورت اتصال صحیح این کابل با سایر دستگاه ها می توان اینترنت را با آن ها به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید: اینترنت نامحدود وایرلس/ کاهش پینگ برای گیمینگ/تفاوت روتر و سوئیچ چیست؟/خدمات شبکه چیست؟/ روش های پیدا کردن آدرس آی پی کامپیوتر در ویندوز

عیب یابی مودم

برای عیب یابی مودم از روی چراغ های مودم به موارد ذیل توجه فرمایید :

۱- در صورتیکه چراغ DSL ثابت و چراغ اینترنت خاموش یا قرمز باشد ابتدا پس از خاموش روشن کردن مودم در صورت برطرف نشدن مشکل و تماس با پشتیبانی شرکت طرف قرارداد اینترنت شما و اطمینان از عدم مشکل در مرکز مخابراتی یابید.

۲- در صورتیکه چراغ DSL خاموش یا چشمک زن باشد ابتدا می بایست اتصالات پشت مودم از قبیل سیم تلفن و همچنین پریز و اسپلیتر چک شود و در صورت صحیح بودن آنها با پشتیبانی شرکت طرف قرارداد اینترنت شما تماس گرفته تا از عدم وجود مشکل در مرکز مخابراتی و رانژه خط شما اطمینان حاصل نمود.  

۳- در صورتیکه چراغ پاور خاموش باشد مشکل از آداپتور مودم یا پریز برق می باشد و در صورت درست بودن این دو مودم  شما سوخته است.

و در آخر ممنون که با وبلاگ چراغ‌های مودم نشانه چیست؟ همراه آبانت بودید.

————————————————————————————————————————————-

شرکت آبانت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت وایرلس با سابقه بیش از ۱۰ سال حضور درمناطق صنعتی جنوب تهران با در اختیار داشتن بیش از ۱۲ سایت و پاپ سایت اصلی امکان اتصال بی سیم را فراهم نموده است.

همراه گرامی به منظور بهرمندی یا اطلاعات بیشتر خدمات اینترنت پرسرعت وایرلس در  مناطق صنعتی ، کارگاه و یا کارخونه ، در محل سکونت و….
می توانید با کارشناسان متخصص آبانت در بخش فروش در ارتباط باشید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی اینترنت گیمینگ و با کارشناسان متخصص آبانت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *