بسته

ویژگی های شرکت ارائه دهنده اینترنت

ویژگی های شرکت ارائه دهنده اینترنت

چه ویژگی هایی برای انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی باید در نظر گرفت؟

اینترنت پر سرعتپیش از دسترسی به اینترنت، کسب‌وکارها در برقراری ارتباط با مشترکین، ارائه خدمات، مدیریت کارمندان و محیط سازمان با مشکلات زیادی روبرو بودند.
یک روز را بدون استفاده از گوگل تصور کنید، شاید نتوانید عکس‌ها را به صورت آنلاین ارسال کنید، یا حتی ایمیل تان را چک کنید! همین مسئله درباره کسب و کارهایی که اینترنت را ابزاری ضروری برای امور روزانه خود می‌دانند نیز صدق‌ می‌کند. از کنفرانس‌های ویدیویی گرفته تا آموزش کارکنان و دانلود فایل های حجیم. بنابر این انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی یک انتخاب حساس برای سازمان ها می باشد.
کیفیت سرویس اینترنت دریافتی تاحد زیادی به اینکه از کدام یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سرویس دریافت کرد، بستگی دارد.

آنچه برای انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی باید در نظر بگیرید

بررسی انواع روش‌های ارائه سرویس اینترنت سازمانی

در گام نخست انواع سرویس‌های اینترنت سازمانی بررسی شده‌اند. با توجه به مزایا و معایب هر کدام مناسب‌ترین سرویس برای سازمان و یا شرکت را می‌توان انتخاب کرد.

  • DSL

DSL ارائه اینترنت از طریق خط تلفن (بدون اشغالی خط) است، این سرویس رایج‌ترین شکل ارائه‌ی اینترنت خانگی است. این سرویس اگرچه برای مشتریان خانگی مناسب است ولی به دلیل سرعت و پایداری پایین چندان برای استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه نمی‌شود.

  • Wireless

ارائه اینترنت با استفاده از فرکانس رادیویی است که به‌صورت اختصاصی و یا اشتراکی به مشترکین ارائه می‌شود. در سرویس اینترنت بی‌سیم، مشترکین بدون نیاز به خط تلفن یا کابل می‌توانند با نصب تجهیزات رادیویی درجایی که به پاپ‌سایت ارائه‌دهنده سرویس دید دارد (مثل پشت‌بام) از پهنای باند فرکانسی در بستر وایرلس استفاده کنند. در سرویس اشتراکی به ازای چند مشترک یک رادیو سمت پاپ سایت (point to multipoint) وجود دارد و در سرویس اختصاصی به ازای یک مشترک یک رادیو در سمت پاپ سایت (point to point) قرار دارد. یکی از بهترین روش‌های دریافت سرویس اینترنتی در ایران روش بی‌سیم است که نسبت به روش‌های دیگر پوشش دهی و سرعت خوبی دارد.

  • FTTH

FTTH ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری است، با وجود اینکه این روش، سرعت و پایدار بسیار خوبی دارد ولی این سرویس هزینه زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارد و از طرفی بسیاری از مناطق ایران از این فناوری بی‌بهره‌اند و این سرویس پوشش دهی مناسبی در ایران ندارد.

  • TD-LTE

فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سرویس ارائه اینترنت با استفاده از مودم و سیم‌کارت‌های خاص است که سیم‌کارت در مودم قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی دریافت و ارسال اطلاعات را بر عهده دارد. شرکت‌های محدودی این سرویس را در ایران ارائه می‌دهند، به همین دلیل پوشش دهی مناسبی ندارد، همچنین تجهیزات آن به‌صورت انحصاری پشتیبانی می‌شود.

در ادامه ی مطلب چه ویژگی هایی برای انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی باید در نظر گرفت؟ میخوانیم:

تعیین میزان پهنای باند موردنیاز

 این مرحله شامل انتخاب میزان پهنای باند و یا سرعت سرویس است. کندی اینترنت، تأثیر منفی بر کارمندان و مشترکین دارد که موجب از دست رفتن سرمایه انسانی و اعتماد مشترکین خواهد شد. برای پیدا کردن جواب این سؤال که به چه میزان پهنای باند نیاز دارد، ابتدا لازم است به سؤالات زیر پاسخ داده شود:

  • چه تعداد کارمند دارید؟ چه تعداد دستگاه نیاز است که به اینترنت متصل شوند؟ میزان آپلود و دانلود روزانه چقدر است؟ از تلفن اینترنتی استفاده می‌کنید؟ از ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنید؟ و …

بهترین مشاور در این زمینه بخش فروش شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی است که با در اختیار قراردادن جواب سوالات بالا به آن‌ها، بهترین سرویس را به شما پیشنهاد خواهند داد.

پهنای باند نامحدود (یا اختصاصی)

این مورد یکی از اصلی ترین ملزوماتی است که صاحبان مشاغل و مدیران باید بطور کامل ارزیابی کنند. البته نیاز به پهنای باند به ماهیت و اندازه عملیات شما بستگی دارد.

با این حساب، ارزیابی خود را با سؤالات زیر شروع کنید:

  • چقدر به سرعت بالا در اتصال اینترنتی خود نیاز دارید؟
  • چه پهنای باندی را باید انتظار داشته باشید؟
  • به چه تعداد از وسایل نیاز دارید که داده‌ها را منتقل کنید؟
  • آیا به اتصال نقطه به نقطه (point to points) نیاز دارید؟

هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، گام بعدی یادگیری در مورد انواع مختلف گزینه‌های اینترنتی با سرعت بالا است.  هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، گام بعدی یادگیری در مورد انواع مختلف گزینه‌های اینترنتی با سرعت بالا است.

 

اینترنت بر پایه مس / DSL (خط اشتراک دیجیتال)

این مورد یک تکنولوژی اینترنت قدیمی است (در مورد DSL، جانشین برای شماره‌گیری مودم. مقرون‌به‌صرفه است اما با استانداردهای امروزی غیرقابل اطمینان است. این نوع از خطوط تلفن محلی برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند، و هر چه دورتر باشید، ارتباطی با اختلال بالاتری برقرار می‌کنید.

کابل

اینترنت کابلی به طور عمده متکی به خطوط کابل است که در اصل برای تامین خدمات تلویزیونی در نظر گرفته شده‌اند. این مورد یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های برای مشتریان خانگی و تجاری است. سرعت ممکن است در ساعات اوج استفاده آهسته‌تر باشد چون پهنای باند در میان کاربران مجاور به اشتراک گذاشته می‌شود.

فیبر نوری

برای کسب و کارها این گزینه بهتر از DSL یا کابل است. فیبر نوری مقیاس پذیر است، یعنی امروز می‌توانید با ۱۰ مگابایت شروع کنید، و اگر شما به ۱۰۰ مگابایت (یا بیشتر) نیاز داشته باشید، ارائه دهنده می‌تواند به راحتی پهنای باند خود را افزایش دهد. به سادگی با عرضه‌کننده خود تماس بگیرید، وی می‌تواند پهنای باند اختصاصی فیبر شما را فورا بدون نیاز به فراخوانی سرویس یا نصب اتصالات خاص، افزایش دهد.

در انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی روی امنیت تمرکز کنید

امنیت مرکز داده‌ها یکی از بزرگ‌ترین خطرات ارتباطات یکپارچه برای تجارت‌های کوچک است.

مطمئنا گزینه‌های تامین‌کننده بسیاری وجود دارند، اما همه نمی‌توانند تضمین کنند که شما دربرابر اسپم، جاسوس افزار، تهدید ویروسی و حتی دخالت محافظت خواهید شد. شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی مورد نظر باید متعهد به تامین امنیت، حتی برای انجام بازرسی‌های سابقه در مورد کارمندان خود باشد.

زمان کوتاه‌تر نصب

اکثر ISP‌ها ۳۰ تا ۶۰ روز طول می‌کشند تا یک اتصال به یک مکان جدید را ایجاد کنند. زمانی که کسب‌وکار خود ISP خریداری می‌کنید، شما و عرضه‌کننده شما باید با توجه به جداول زمانی و زمان تحویل مورد انتظار، نصب را برای شما انجام دهد.

بیشتر بخوانید :چرا حجم اینترنت زود تموم میشه؟ /تفاوت پهنای باند با سرعت اینترنت/ اینترنت وایرلس جنوب تهران 

پشتیبانی مناسب

زمانی اتصال شما با مشکل مواجه‌ می‌شود، شما به پشتیبانی قوی نیاز دارید که شما را راهنمایی کند. مشکلات زیادی ممکن است در مورد رایانه‌ها، سرور ها و بیت‌های داده پیش آید. در اغلب موارد، حتی صرف هزینه بیشتر برای دارا بودن یک پشتیبانی مناسب، ارزش دارد. به غیر از پشتیبانی آنلاین یک ارائه کننده را برگزینید که پشتیبانی فنی ۲۴/۷ ارایه می‌دهد.
 کیفیت، کانال‌های ارتباطی، سرعت عمل و پیگیری پشتیبانی فروش و پشتیبانی فنی در حوزه‌ی ارائه سرویس‌های اینترنتی بسیار مهم و حیاتی است. اگر مدت زمان پاسخگویی برای حل مشکلات به طول بیانجامد، سرمایه انسانی، مالی و وقت مشترک از بین می‌رود.

پاسخ عیب‌یابی به موقع

در صورتی که اختلالی رخ دهد، ISP با چه سرعتی‌ می‌تواند به گزارش شده پاسخ دهد یا service field خود را به سایت ارسال ‌کند؟ خط مشی‌های پاسخ درست را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها نیازهای شغلی شما و همچنین سناریوی بدترین حالت را برآورده‌ می‌کنند. اغلب، یک یا دو روز طول‌ می‌کشد تا یک تیم با حضور فیزیکی در منطقه، قطع اتصال را برطرف کند. تصور کنید که تأخیر یک روز چگونه بر تجارت شما تأثیر خواهد گذاشت و در انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی ، دقت کنید.

پیشنهاد سرویس تلفن کاری

مزایای زیادی برای ترکیب اینترنت و خدمات تلفنی تجاری وجود دارد. نه تنها‌ می‌توانید انتظار داشته باشید که در هزینه صرفه جویی کنید، بلکه زحمتی برای قبض‌های متعدد، سیستم‌های پشتیبانی و … که اغلب هنگام خرید و فروش با فروشندگان جداگانه پیدا‌ می‌کنید، نخواهید داشت.

 آینده نگر باشید

این روزها، همه چیز آنقدر سریع تحول پیدا‌ می‌کند که شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک فناوری جدید اینترنت به عرصه تکنولوژی وارد خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه‌ می‌شود با ارائه دهنده‌ای که نیاز آینده گرایانه را درک‌ می‌کند، همکاری داشته باشید.

 سرعت آپلود و دانلود قابل اطمینان

آیا شرکت شما به سرعت آپلود و دانلود سریع‌تر از حد معمول نیاز دارد؟ یا اینکه عملیات شما فقط به مرور معمولی وب و تنظیم نامه ختم‌ می‌شود؟ پاسخ شما در انتخاب خدمات اینترنتی کاری مناسب برای نیازهای شما نقش دارد. بعلاوه، باید در نظر داشته باشید که چند کاربر به طور همزمان وصل‌ می‌شوند و اینکه چه کاری انجام‌ می‌دهند.

مسیریابی

در اصل، سیستم جهانی اینترنت شبکه‌های رایانه‌ای بهم پیوسته‌ای است که از مجموعه پروتکل اینترنت (TCP / IP) برای پیوند میلیاردها دستگاه در سراسر جهان استفاده‌ می‌کنند. ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شبکه دفتر شما را به بسیاری از شبکه‌های رایانه‌ای بهم پیوسته که اینترنت جهانی را تشکیل‌ می‌دهند متصل‌ می‌کند. ISP از طریق اتصالات ترانزیتی (پولی) و غیر ترانزیتی (بدون پرداخت) به این شبکه‌ها متصل‌ می‌شود. اتصال به هر شبکه‌ای در جهان به عنوان یک مسیر (route) شناخته‌ می‌شود.

وقتی ISP را انتخاب‌ می‌کنید، چه ارتباطی ترانزیتی داشته باشید و چه غیر ترانزیت (در بیشتر موارد خدمات ترکیبی از هردو است)، آنچه در تجارت شما اهمیت دارد، امکان دستیابی به هر شبکه‌ای در جهان است که باید برای آن وصل شوید.

  • پایداری سرویس و امکان ارائه توافق‌نامه SLA


    ممکن است که گاهی اوقات سرعت سرویس کاهش یابد، حتی گاهی اینترنت قطع شود. اگر این قطع ارتباط یا کاهش سرعت ترافیک، به صورت مکرر انجام شود مسلما موجب متضرر شدن مشترک خواهد شد. توافق نامه  SLA ارائه دهنده را ملزم به جبران خسارت می‌کند.

  • روش تأمین تجهیزات


    مهم است که بودجه‌ای که مشترک به اینترنت اختصاص داده، با روش تامین تجهیزات متناسب باشد، یا درصورتی که مشترک قادر به خرید تجهیزات نیست، بتواند آن را به صورت امانی و یا استیجاری در مدت قرارداد از ارائه دهنده دریافت کند. ارائه‌دهندگان سرویس پهنای باند اختصاصی حرفه‌ای، امکان دریافت تجهیزات را به صورت امانی و استیجاری برای سازمان‌ها فراهم می‌کنند.

  • میزان انعطاف‌پذیر بودن قرارداد


    باید به این مورد باید توجه شود که قراردادها یک طرفه و به نفع شرکت ارائه دهنده سرویس تنظیم نشود.

  • امکان ارائه IP


    امکان سنجی‌های لازم جهت اینکه مشترک بتواند بر روی سرویس اینترنتی خود رنج IPهای استاندارد را دریافت کند، را اعمال نمایید.

     

    اینترنت وایرلس را از کجا بخریم؟

    برای خرید اینترنت وایرلس ابتدا باید از شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، آگاهی کافی به دست آورید. سپس با مقایسه پهنای باند، سرعت اینترنت، قیمت اینترنت و سایر خدمات ارائه‌شده توسط شرکت، بهترین سرویس را انتخاب و خریداری کنید.

     

    اینترنت پرسرعت وایرلس در جنوب تهران

    شرکت آبانت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت وایرلس با سابقه بیش از ۱۰ سال حضور درمناطق صنعتی جنوب تهران با در اختیار داشتن بیش از ۱۲ سایت و پاپ سایت اصلی امکان اتصال بی سیم را فراهم نموده است.

    آبانت با ارائه اینترنت پرسرعت وایرلس، اینترنت حجمی و غیر حجمی در جنوب تهران آماده خدمت به مشتریان گرامی میباشد.

    مزایای همکاری با آبانت : 

    ۱_ اینترنت بیسیم (وایرلس )
    ۲_نصب و راه اندازی لینک های رادیویی
    ۳_ارائه خطوط تلفن ویپ و تحت شبکه
    ۴_ ip ثابت واستاتیک
    ۵_راه اندازی فوری کمتر از یک روز
    ۶_ایجاد ارتباط پوینت تو پوینت ptp
    ۷_ سرویس پوینت تو مولتی پوینت ptmp
    ۸_اینترنت وایرلس درکلیه شهرک های صنعتی جنوب تهران
    ۹_ارائه سرویس اینترنت های حجمی (limited) و نامحدود (unlimited)
    ۱۰_کیفیت و پایداری بسیار عالی
    ۱۱_امکان سنجی حضوری توسط کارشناسان فنی
    ۱۱_اینترنت وایرلس تا ۶۰ مگا بیت سرعت در مناطق صنعتی جنوب تهران
    ۱۲_دریافت سرعت اینترنت تا ۶۰ مگابیت کیفیت و پایداری بسیار عالی عدم نیاز به خط تلفن پوشش دهی مخابرات

     

     

    و کلام آخر 
    ممنون که با مقاله ویژگی های شرکت ارائه دهنده اینترنت_ چه ویژگی هایی برای انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی باید در نظر گرفت همراه آبانت بودید.


همراه گرامی به منظور اطلاع از وضعیت اینترنت پرسرعت وایرلس در جنوب تهران و محل سکونت ،مناطق صنعتی ، کارگاه و یا کارخونه و….
می توانید با کارشناسان متخصص آبانت در بخش فروش در ارتباط باشید.

لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *