بسته

روش کاهش پینگ برای گیمینگ

روش کاهش پینگ برای گیمینگ

روش کاهش پینگ برای گیمینگ
شاید تاخیر 5 میلی‌ثانیه تا 10 میلی‌ثانیه‌ای اینترنت برای افراد عادی مهم نباشه. اما برای گیمرهای حرفه‌ای این زمان به‌خوبی قابل لمسه و خیلی وقت‌ها هم توی بردشون تاثیر داره. گیمرها اعتقاد دارن اگه پینگ بالا داشته باشن، نمی‌تونن در بعضی از بازی‌ها عملکرد خوبی داشته باشن. بالا بودن پینگ یعنی ارتباط با سرور ضعیفه و ممکنه تصاویر و نتیجه‌ی هر عملی رو دیرتر از سرور بازی دریافت کنن. در این مواقع، راهکار، کاهش پینگ اینترنته.

پیش از آنکه به روش‌های کاهش پینگ دستی بپردازیم، بهتر است مروری بر پینگ داشته باشیم. پینگ، زمان تاخیر یا سرعت ارسال سیگنال از کامپیوتر، کنسول‌های بازی یا گوشی هوشمند شما را به شبکه اندازه‌گیری می‌کند. به عنوان مثال زمانی که در بازی پابجی به دشمن خود تیری شلیک می‌کنید، سیگنالی به سرور بازی ارسال می‌شود. پس از اینکه سرور بازی پابجی سیگنال شما را بررسی کرد، یک تاییدیه به شبکه شما ارسال می‌کند که آیا دشمن شما مورد هدف قرار گرفته است یا خیر. حال هرچه فاصله شما با سرور بازی کم‌تر باشد، سرعت پاسخگویی سرور بیشتر است.


پینگ چیست؟

کلمه پینگ (ping) و لَگ (lag) اغلب اوقات به جای هم استفاده می شوند، اما در دنیای بازی، این دو کلمه معنای متفاوتی با هم دارند. پینگ معیار اندازه گیری سرعت دریافت سیگنال ارسال شده به سرور و بازگشت آن به کنسول بازی شما است، اما لگ به معنای همان تاخیر است.

نرم افزاری وجود دارد که که به شما امکان می دهد زمان ارتباط بین سرور و کنسول را اندازه گیری کنید؛ مثلا اگر در حال انجام یک بازی رزمی هستید، هر حرکتی که می کنید در واقع پیامی است که به سرور ارسال می‌شود تا به شما هشدار دهد که آیا حرکت شما از دست رفته یا به موقع اجرا شده است.

ممکن است مساله خیلی ساده به نظر برسد، ولی اگر پینگ بالا باشد، این پیام به تعویق می فتد و باعث شود شما زمان را از دست بدهید و حتی قربانی حرکت حریف خود شوید و در نهایت بازی را ببازید.

How To Reduce Ping

پینگ برای حصول اطمینان از اینکه فاصله زمانی دریافت و ارسال پیام در محدوده میلی ثانیه ای بین کنسول بازی و سرور بازی است، به کار می رود. ولی از آنجایی که کنسول بازی شما یا پلتفرمی که از طریق آن بازی می کنید سیگنال‌های رادیویی را ارسال نمی‌کند و باید از یک سرور جداگانه عبور نماید، به آن پینگ گفته می شود.

پینگ بالا چیست؟

اینجا همان جایی است که تاخیر (latency) وارد عمل می شود. وقتی زمان دریافت و ارسال مجدد سیگنال که معمولا به آن اکو (echo) گفته می شود طولانی شود، تاخیر یا همان کندی سرعت اتفاق می افتد. پس اگر کسی از شما پرسید که تاخیر سرعتتان چقدر است، یعنی در واقع به نرخ پینگ شما و میزان سرعت و کارآمدی بازی در واحد شما اشاره می کند.

تأخیر (Latency) چیست؟

حالا که متوجه شدیم پینگ چیست، تاخیر را می توانیم به صورت دوره زمانی بین ارسال و دریافت پیام تعریف کنیم. برای کاهش پینگ یا تأخیر، هیچ چیز واحد و معینی برای همه ما وجود ندارد، بلکه همه چیز به عاملی بستگی دارد که پینگ یا تاخیر را بالا برده است. برای اینکه پینگ را کاهش بدهیم باید روش های مختلف را امتحان کنید تا راه حلی که به طور کلی برای شما مناسب تر است و سرعت بازی تان را بالا می برد را پیدا کنید. هر چه پینگ بالاتر باشد، بازی کردن سخت تر خواهد بود. در واقع میزان پینگ و تاخیر روی بهتر یا بدتر شدن بازی آنلاین شما تاثیر زیادی دارد.

دلایل بالا بودن پینگ چیست؟

دلایل زیادی برای بالا بودن پینگ وجود دارد. پینگ یک مفهوم پیچیده است به این دلیل که شبکه‌ها پیچیده هستند و یافتن علت اصلی مشکل و کاهش پینگ کاری دشوار است.

در این بخش برخی از رایج‌ترین دلایل بالا بودن پینگ را بیان خواهیم کرد:

نقص سرور بازی

در برخی موارد، پینگ بالا ممکن است ناشی از نقص سرور بازی باشد.

یک راهکار عالی برای بررسی پینگ در برخی از سرورهای بازی این است که از سایت‌های تست پینگ نظیر سایت Speedtest.net برای اندازه‌گیری پینگ سرور بازی استفاده کنید.

آدرس IP سرور بازی خود را در این سایت وارد کرده و پینگ آن را با پینگ سیستم خود مقایسه کنید. اگر پینگ شما کم است و پینگ سرور بازی زیاد است، به احتمال زیاد مشکل از سرور بازی خواهد بود.

پهنای باند

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی پینگ تاثیر بگذارد پهنای باند است. پهنای باند ممکن است در طول روز، بسته به تعداد افراد فعال در شبکه، نوسان داشته باشد.

در ساعات اوج مصرف، پهنای باند کاهش یافته و منجر به بروز پینگ بالا می‌شود. معمولاً استفاده از سرویس پهنای باند اختصاصی این مشکل را حل می‌کند.

بیشتر بخوانید :

تنظیمات رجیستری

اگر با کامپیوتر شخصی خود بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید، ممکن است سیستم شما از بسیاری جهات برای اجرا بازی بهینه نشده باشد. تغییر تنظیمات رجیستری در این موارد می‌تواند پینگ را کاهش دهد.

سایر دلایل بالا بودن پینگ

دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند باعث بالا بودن پینگ شود. اما خبر خوب این است که بسیاری از این دلایل را می‌توان به سادگی رفع نمود. برخی از دلایل جانبی که ممکن است باعث بروز پینگ بالا شود عبارتند از:

  • بروز نبودن و محل قرارگیری نامناسب روتر و همچنین آپدیت نبودن فریمور آن
  • قدیمی بودن کامپیوتر و بهینه‌ نبودن برای اجرای بازی‌های آنلاین
  • اشغال حافظه کش روتر یا مودم
  • عدم تنظیم فرکانس مودم
  • زیاد بودن دستگاه‌های تحت پشتیبانی شبکه
  • عدم بهینه‌سازی تنظیمات بازی
  • اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف به صورت موازی در کامپیوتر
  • بروزرسانی‌های خودکار که در حین بازی انجام می‌شوند

    پینگ نرمال چقدر است؟

    شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که مقدار نرمال برای پینگ که تاخیری در اجرای بازی ایجاد نکند، چقدر است؟

    طبق بررسی‌ها، پینگ کمتر از 100 میلی‌ثانیه برای اجرای بازی آنلاین قابل‌قبول است، اما از دید گیمرهای حرفه‌ای، پینگ مناسب باید حدود 50 میلی‌ثانیه یا حتی کمتر باشد.

    برای برخی از بازی‌های آنلاین که سرعت واکنش گیمرها بسیار بالا است، پینگ 20 میلی‌ثانیه توصیه شده است.

    کاهش پینگ اینترنت یعنی چی؟

    پینگ گرفتن

    وقتی نوبت به رقابت در بازی‌های آنلاین میرسه، گیمرها سعی می‌کنن در کنار جدیدترین کنترلرها، عالی‌ترین کنسول‌ها و گرون‌ترین کامپیوترها، با خریدن مانیتورهایی که نرخ به‌روزرسانی خیلی بالایی دارن و بیشترین تجهیزاتی که می‌تونن جمع کنن، توی بهترین شرایط بازی کنن.

    این وسط شاید یکی از مولفه‌هایی که توی بیشتر موارد هم ندیده گرفته میشه، زمان پینگ هستش. هر چقدر هم که سرعت کنترلرها، کنسول‌ها و کامپیوترها بالا باشه، در شرایطی که پینگ بالا باشه، به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسین. فک کنین مثلا با بهترین تجهیزات می‌خواین بازی کنین و کلی پول سیستم دادین؛ یهو وسط بازی اینترنت‌تون قطع میشه یا مثلا سرعتش کند میشه.

    زمان پینگ بالا که به معنی ضعیف بودن ارتباط با سرور هستش، مشکل مشترک تمام گیمرهاییه که آنلاین بازی می‌کنن. با توجه به اینکه کاهش پینگ اینترنت تاثیر مطلوبی در عملکرد بازی اون‌ها داره، عموما به دنبال راهکارهایی هستن تا بتونن کاهش پینگ اینترنت رو انجام بدن.

    بازی با سیستمی پرقدرت که پینگ پایینی داره، میتونه باعث بشه چند میلی‌ثانیه زودتر از بقیه‌ی کاربرا، محیط بازی رو ببینین؛ خودتون تصور کنین چقدر میتونه بهتون کمک کنه. پس، عکس‌العمل‌های درست رو انتخاب کنین و نتیجه‌ی بهتری بگیرین.

    چطور پینگ بگیریم؟

    پینگ گرفتن

    برای پینگ گرفتن می‌تونین از دستورهای کاربردی CMD در شبکه و اینترنت استفاده کنین. برای این کار دکمه‌های Windows و R از روی کیبورد رو به‌صورت هم‌زمان فشار بدین. در پنجره‌ی جدیدی که از Run باز میشه، عبارت Cmd رو تایپ کنین و بعدش Ok رو بزنین.


    دستور Ping رو توی پنجره‌ی جدید بنویسید و بعد از اون URL موردنظرتون یا آدرس IP اون رو تایپ کنین و در نهایت Enter بزنین. به همین راحتی شما الان از سایت www.google.com پینگ گرفتین. حالا باید منتظر بمونین نتیجه‌ی درخواست براتون ارسال بشه.

    متوسط زمان پینگ برای سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌ها 100 میلی‌ثانیه‌ است؛ ولی متوسط زمان پینگ برای بازی‌های آنلاین حداقل باید 20 میلی‌ثانیه باشه. اگه پینگ سیستمی که می‌خواین باهاش بازی آنلاین انجام بدین، بیشتر از این مقدار هستش، نیاز دارین با چند حرکت ساده، کار کاهش پینگ اینترنت‌تون رو انجام بدین.

    انواع ترفند کاهش پینگ

    حال اگر مطمئن هستید که پینگتان بالا محسوب می شود با ۱۰ ترفند روش کاهش پینگ برای گیمینگ به شما کمک می کنیم تا این مشکل را رفع کنید. این ترفندها موثر ترین ترفندهای کاهش پینگ هستند که اکثریت کاربران از جمله گیمرها از آن ها رضایت دارند.

    مشکل از سمت سرور بازی

    گاهی اوقات ممکن است مشکل اصلا از اینترنت شما نباشد و سرورهای بازی دچار مشکل شده باشند. یکی از علائم این موضوع این است که همه بازیکن ها از جمله شما دچار این مشکل می شوند و علاوه بر آن در بعضی اوقات شما هیچ لگی ندارید و صرفا پینگ بالاست.

    تشخیص سروری بودن پینگ گاهی اوقات مشکل می شود چرا که در صورت نبودن مشکل از سرور دیگر بازیکن ها صبر نمی کنند تا شما اتصال مناسب را برقرار کنید و دوباره بیایید. پس بهتر است بعد از گذشت یک دست از بازی یک مود یا حالتی از بازی را انتخاب کنید که از درجه اهمیتی پایینی برخوردار است تا ببینید باز هم مشکل پینگ دارید یا خیر. اگر مشکلی نبود پس به احتمال قوی مشکل سروری بوده و اگر همچنان مشکل داشت به سراغ دیگر ترفند کاهش پینگ می رویم.

    ری استارت کردن مودم یا روتر

    از روش کاهش پینگ برای گیمینگ این است که همیشه سعی کنید قبل از اینکه تغییری در تنظیمات اینترنت ایجاد کنید یک بار وسیله ای که به شما اینترنت می دهد که عموما یا مودم است و یا روتر را خاموش کنید. از خصوصیات این این دستگاه ها؛ حافظه کش (cache) می باشد و با خاموش روشن کردن آن ها سبب می شوید این کش پاک شود و در سرعت و پینگ شما تاثیر به سزایی دارد.

    به روز رسانی firmware

    از دیگر ترفند کاهش پینگ این است که در صورت قدیمی بودن مودم می توانید با به روز رسانی کردن firmware باعث کاهش نسبی پینگ و تاثیر مثبت در سرعت اینترنت خود باشید. البته لازم به ذکر است که این روش ممکن است تاثیر زیادی نگذارد اما به طور قطع تاثیر مثبتی دارد.

    ارتباط با کابل

    یکی از ترفتد کاهش پینگ ارتباط کابلی است با یک کابل LAN است. کابل باعث ثبات اتصال شما با مودم یا روتر شده و به سبب همین ثبات می توانید پینگ بهتر و سرعت دانلود بیشتری داشته باشید. انواع کابل های LAN با cat شناخته می شوند و هر کدام از این لن ها مناسب کارهای مشخصی هستند در نتیجه هر لنی مناسب بازی های آنلاین نمی باشد و در خرید باید به این مسئله دقت کنید.

    تغییر سرور بازی

    هرچه سرور بازی به شما نزدیک تر باشد سرعت تبادل اطلاعات و در نتیجه پینگ شما نیز بهتر است از این رو سعی کنید تا حد ممکن نزدیک ترین سرور را به خود انتخاب کنید تا پینگی بهتر داشته باشید. علت تا حد ممکن اینجاست که به عنوان مثال در بازی APEX LEGENDS سرور بحرین نزدیک ترین سرور است اما برای برخی کاربران غیرقابل استفاده است و با سرورها اتصال مناسب برقرار نمی شود.

    استفاده از سرویس کاهش پینگ و رفع تحریم گیم اسیست

    سرویس گیمینگ است که به شما کمک می‌کند تا در بازی‌های آنلاین بهترین کیفیت اینترنت را تجربه کنید. بدون تحریم، بدون لَگ و با پایین‌ترین پینگ‌تایم در سرورهای خارجی، بازی کنید!

    1. انتخاب نزدیک‌ترین سرور بازی

    ساده‌ترین راه برای کاهش پینگ، انتخاب سرورهایی از بازی است که به موقعیت شما نزدیک‌تر هستند.

    هر سروری که به موقعیت مکانی شما نزدیک‌تر باشد، امکان ارتباط بهتر بین سرور و کامپیوتر شخصی را فراهم کرده و بنابراین به کاهش پینگ کمک خواهد کرد.

    1. بستن برنامه‌های موازی

    هنگام انجام بازی‌های آنلاین، یک راهکار خوب برای کاهش تاخیر، بستن برنامه‌هایی است که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند. این کار به کاهش بار کامپیوتر نیز کمک می‌کند.

    خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که اتصال شما به سرور بازی درست است، اما بار زیاد روی کامپیوتر باعث می‌شود بازی آنلاین دچار تاخیر شود. این مسئله همچنین به کاهش پهنای باند مصرفی توسط سیستم نیز کمک خواهد کرد، زیرا اجرای بسیاری از برنامه‌ها مستلزم اتصال به اینترنت است.

    1. غیرفعال کردن آپدیت‌ها

    اگرچه بسیاری از آپدیت‌ها برای سیستم مهم هستند، اما می‌توان بطور موقت آن‌ها را غیرفعال کرد.

    یکی از برنامه‌هایی که آپدیت آن پهنای باند زیادی را اشغال می‌کند، آنتی ویروس است. پیش از شروع بازی مطمئن شوید که گزینه آپدیت خودکار این برنامه‌ها به خصوص آنتی ویروس را غیرفعال کرده‌اید.

    1. ریست کردن روتر

    اگر در حال انجام بازی‌های آنلاین روی لپ ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی هستید، احتمالاً از طریق روتر یا در بسیاری موارد از طریق مودم به اینترنت وصل شده‌اید. ریست کردن روتر می‌تواند بسیاری از مشکلات اتصال را حل کند.

    فقط روتر را خاموش کنید و یکی دو دقیقه صبر کنید. آن را دوباره روشن کرده و از اینترنت استفاده کنید. از آنجایی که با ریست کردن روتر، حافظه کش آن خالی می‌شود، می‌تواند مشکل پینگ بالا و تأخیر را حل کند.

    بیشتر بخوانید :چرا حجم اینترنت زود تموم میشه؟ / کدام شرکت اینترنتی بهتر هست ؟ / اینترنت وایرلس جنوب تهران 

    1. VPN یا پروکسی خود را خاموش کنید

    در صورتی که از پروکسی یا VPS استفاده می‌کنید، حتماً پیش از اجرای بازی آنلاین آن را غیرفعال کنید.

    1. سخت‌افزارهای جانبی را حذف کنید

    در هنگام بازی آنلاین یک سری سخت‌افزارهای جانبی مورد استفاده گیمرها است مانند میکروفون که ارسال داده از طریق آن‌ها، بخشی از پهنای باند را اشغال می‌کند. برای حل مشکل پینگ بالا می‌توانید این سخت‌افزارها را حذف کنید.

    1. تغییر تنظیمات DNS مودم

    با تغییر تنظیمات DNS مربوط به سرور در مودم خود، بهترین آی پی برای پینگ را که از حداقل تاخیر برخوردار باشد، انتخاب نمایید.

    سرور DNS گوگل یکی از سریع‌ترین سرورها است. برای این منظور آدرس آی پی 8.8.8.8 و 8.8.4.4 را برای تنظیمات DNS در مودم خود انتخاب کنید.

     

    بیشتر بخوانید :دلیل کندی سرعت اینترنت / پیدا کردن آدرس ip کامپیوتر / sms مارکتینگ چیست ؟ /تلفن ویپ

     

    1. تنظیمات بازی را بهینه‌سازی کنید

    مطمئن شوید که تنظیمات بازی بهینه شده است. اگرچه گرافیک بالا ممکن است از نظر بصری دلپذیر باشد، اما می‌تواند بر سرعت فریم بازی تأثیر بگذارد.

    بنابراین مطمئن شوید کارت گرافیک، حافظه RAM و پردازنده سیستم شما از تنظیمات انتخاب شده برای بازی پشتیبانی می‌کنند.

    1. تنظیمات وای‌فای را تغییر دهید

    یکی از راهکارهای کاهش پینگ، پایین آوردن پینگ وای‌فای با به‌روزرسانی فریمور آن است.

    مودم وای‌فای نیز مانند هر سخت‌افزار دیگری در صورتی که سیستم عامل مناسب و به‌روز نداشته باشد، عملکرد دقیقی نخواهد داشت.

    1. اپلیکیشن‌های کاهش پینگ

    اپلیکیشن‌هایی نظیر PingBooster به منظور کاهش پینگ ارائه شده است.

    نصب این برنامه‌ها به منظور بهینه‌سازی بازی و جلوگیری از توقف بازی، تأخیر در اجرای دستورات و افزایش سرعت حرکت در بازی مفید خواهد بود.

     

    کم کردن تعداد کاربران متصل به اینترنت

    پهنای باند تاثیر زیادی توی سرعت اینترنت داره. سعی کنید زمانی که می‌خواین بازی آنلاین انجام بدین، تعداد اتصال به شبکه Wifi و مودم‌تون رو به حداقل برسونین. با این کار، پهنای باند بیشتری در اختیار بازی آنلاین قرار میدین که تاحدودی پینگ اینترنت رو کم می‌کنه.

    تمیز کردن سیستم

    یکی از اقداماتی که برای کاهش پینگ اینترنت می‌تونین انجام بدین، تمیز کردن محفظه‌ی داخلی کیس کامپیوترتونه. وجود گرد و غبار زیاد میتونه باعث گرمای بیش از حدبشه. گرمای زیاد روند کار سیستم‌ رو کند می‌کنه. از طرفی هم ممکنه برای آداپتور شبکه مشکل پیش بیاره.

    بستن بقیه برنامه‌ها

    افزایش سرعت اینترنت

    برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که در پس‌زمینه‌ی کامپیوتر اجرا میشن، بار زیادی رو روی دوش سیستم‌ میذارن. هرکدوم از این برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها ممکنه جداگانه در حال آپدیت باشن یا اینکه برای اتصال عادی‌ از حجم اینترنت استفاده کنن. بستن این برنامه‌ها، پهنای باند بیشتری رو به بازی آنلاین اختصاص میده که خودش تا حد زیادی باعث می‌شه سرعت اینترنت بالاتر بره.

    خاموش و روشن کردن مودم

    یکی از راهکارهای کاهش پینگ اینترنت در زمان انجام بازی آنلاین، خاموش و روشن کردن مودمه. زمانی که مودم یا روتر برای مدت طولانی روشن باشه، ممکنه حافظه‌ی پنهانش (حافظه‌ی کش) دچار مشکل بشه. اون رو خاموش کنین. بعد از چند دقیقه روشن و ازش استفاده کنین.

    کم کردن فاصله تا مودم

    در صورتی که از مودم Wifi استفاده می‌کنین، تا جایی که می‌تونین فاصله‌ی سیستم‌تون رو از مودم یا روتر کم کنین. این کار میتونه تا حدی سرعت اینترنت شما رو افزایش بده.

    تغییر DNS

    راهکار دیگه‌ای که برای کاهش پینگ اینترنت می‌تونین از اون استفاده کنین، اینه که از DNS سرورهای گوگل استفاده کنین. DNS‌های گوگل یکی از سریع‌ترین DNS‌های سرورها هستن. برای این کار 8.8.8.8 رو به‌جای preferred DNS server و 8.8.4.4 رو به‌جای alternate DNS server قرار بدین.

    استفاده از کابل شبکه برای اتصال به مودم (Ethernet)

    افزایش قدرت اتصال اینترنت

    یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای حل مسئله و کاهش پینگ اینترنت، استفاده از اتصال سیمی و از طریق کابل شبکه‌ی LAN هستش. بازی آنلاین اگه از طریق اتصال به اینترنت کابلی انجام بشه، در مقایسه با اتصالی که از طریق Wi-fi انجام میشه، پایدارتر و بهینه‌تره و احتمال ضعیف شدن اینترنت از این طریق هم کمتره. اگه کابل فعلی‌تون مشکلی داشته باشه، خرید کابل شبکه بهترین راه برای حل این مشکله.

    تغییر نوع سرویس اینترنت از طریق ISP

    بعضی ار ISP ها و شرکت‌هایی که خدمات اینترنت ارائه میدن، سرویس‌های مخصوصی رو برای افرادی که بازی آنلاین انجام میدن، در نظر گرفتن. برای کاهش پینگ اینترنت‌تون می‌تونین در این خصوص با اون‌ها صحبت کنین و اگه لازم بود، نوع سرویس دریافتی اینترنت‌ رو تغییر بدین.

    تعویض مودم و روتر

    اگه مودم و روتری که استفاده می‌کنین خیلی قدیمی باشه، احتمالا برای پشتیبانی از پینگ مورد نظرتون لازمه که مودم رو عوض کنین و یک مدل جدیدتر بخرین. کاری که باید انجام بدین اینه که نیازهاتون رو شناسایی کنین. خرید مودم مخصوص گیمینگ که زمان پینگ رو دائما پایین نگه می‌داره، بهترین گزینه‌ است.

    بروزرسانی Frameware مودم

    بروزرسانی و آپدیت Frameware مودم و روتر خودتون رو فراموش نکنین. بعضی مواقع ویژگی‌های مهم و تاثیرگذاری توی آپدیت‌های مودم‌ها از طرف شرکت سازنده‌ ارائه میشه که بروزرسانی اون‌ها میتونه تا حد زیادی پینگ اینترنت رو کم کنه.

    تنظیمات بهینه برای مودم

    نام و مدل مودم خودتون رو توی مرورگر گوگل سرچ کنین و آموزش تنظیم مودم ADSL در حالت ایدئال رو پیدا کنین. با انجام تنظیمات ایدئال مودم‌ می‌تونین کاهش پینگ اینترنت و افزایش سرعت رو تا حد چشمگیری احساس کنین.

    غیرفعال کردن Updateها

    افزایش سرعت از طریق پهنای باند

    انجام Updateهای ویندوز بخش زیادی از پهنای باند رو به خودش اختصاص میده. زمانی که می‌خواین بازی آنلاین انجام بدین، تمام به‌روزرسانی‌های سیستم حتی مواردی که ضروری هستن رو غیرفعال کنین. مهم‌تر از غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز، غیرفعال کردن به‌روزرسانی آنتی‌ویروس در زمان بازیه.

    بهینه کردن سیستم

    در صورتی که با کامپیوتر شخصی‌ بازی آنلاین انجام میدین، ممکنه سیستم‌ به اندازه‌ی کافی بهینه نشده باشه. راهکاری که بیشتر در این زمینه ارائه میشه، هک کردن رجیستریه.

    حذف دستگاه‌های اضافی

    بهتره هر دستگاه‌ اضافه‌‌ای رو که به سیستم‌ وصله و از اینترنت و پهنای باند استفاده می‌کنه از اون جدا کنین. این‌طوری پهنای باند بیشتری در اختیار دارین که بازی آنلاین از اون استفاده کنه.

جمع‌بندی

مشکل پینگ بالا برای گیمرها یک مسئله آزاردهنده است که گاهی اوقات انجام بازی‌های آنلاین را غیرممکن می‌سازد. اما باید گفت بسیاری از دلایل بروز پینگ بالا، بسیار سطحی بوده و با یک سری اقدامات اولیه حل می‌شوند.

در صورتی که مشکل از سرور بازی نباشد، خود کاربر می‌تواند برای پایین آوردن پینگ بازی، یک سری اقدامات را در محل انجام دهد.

در این مقاله روش کاهش پینگ برای گیمینگ بیان شد. ممکن است چندین دلیل به طور همزمان باعث تاخیر در بازی و بروز پینگ بالا شده باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم همه راهکارهای ممکن را امتحان کنید.

و در آخر ممنون که با وبلاگ روش کاهش پینگ برای گیمینگ همراه آبانت بودید.

————————————————————————————————————————————-

شرکت آبانت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت وایرلس با سابقه بیش از ۱۰ سال حضور درمناطق صنعتی جنوب تهران با در اختیار داشتن بیش از ۱۲ سایت و پاپ سایت اصلی امکان اتصال بی سیم را فراهم نموده است.

همراه گرامی به منظور بهرمندی یا اطلاعات بیشتر خدمات اینترنت پرسرعت وایرلس در  مناطق صنعتی ، کارگاه و یا کارخونه ، در محل سکونت و….
می توانید با کارشناسان متخصص آبانت در بخش فروش در ارتباط باشید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی اینترنت گیمینگ و با کارشناسان متخصص آبانت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *