بسته

تفاوت بین آنتن SMA و RP-SMA در چیست؟

تفاوت بین آنتن SMA و RP-SMA در چیست؟

آنتن SMA چیست؟

در تفاوت بین آنتن SMA و RP-SMA در چیست؟ ابتدا بهتر است بدانیم برخی از مودم‌ها قدرت آنتن دهی پایین و برد کمتری دارند. از این رو بسیار از افراد به فکر اتصال آنتن با قدرت بالاتری به مودم خود هستند. لازم به ذکر است بدانید به طور کلی ۲ نوع آنتن همچون SMA و RP-SMA برای مودم وجود دارد. در ادامه بهتر است بدانید آنتن SMA به کانکتوری گفته می‌شود که با داشتن آنتن، قابلیت اضافه شدن به مودم را دارد. از این رو اگر مودم از این کانکتور پشتیبانی کند به راحتی می‌توانید با استفاده از این نوع آنتن برد وای فای مودم خود را افزایش دهید.

کانکتورهای SMA و انواع آن، کانکتورهای کواکسیال RF هستند که در سال 1960 ساخته شدند و در واقع مخفف عبارت SubMiniature version A بوده کانکتورهای SMA و انواع آن دارای امپدانس 50اهم هستند و عملکرد بسیار خوبی در فرکانس 0 تا18 گیگاهرتز ارائه می‌دهند.

کانکتور SMA و انواع آن در کلاس های مختلف کیفی برای مقاصد گوناگون و جنس های متفاوت در دسترس هستند.
کانکتورهای SMA متفاوت، بطور گسترده ای در سیستم های ردیابی خودرویی، LAN  وایرلس، ارتباطات دوربرد مخابراتی، ابزارهای تست دقیق هوایی استفاده میشود.

 

بیشتر بخوانید: خدمات شبکه شامل چیست؟ / خدمات خط تلفن اینترنتی / اینترنت وایرلس

آنتن RP-SMA چیست؟

در واقع آنتن RP-SMA به کانکتوری گفته می‌شود که قابلیت اتصال آنتن دیگری به مودم جهت افزایش برد وای فای را ندارد. به همین دلیل به این نوع آنتن‌ها، آنتن ثابت گفته می‌شود. در نتیجه اگر مودم شما از کانکتور RP-SMA پشتیبانی می‌کند نمی‌توانید آنتن دیگری جایگزین آنتن فعلی مودم خود کنید.

 


جمع‌بندی تفاوت بین SMA و RP-SMA

برای درک بهتر تفاوت بین SMA و RP-SMA به صورت خلاصه به بررسی کاربرد و نحوه کار هریک از آنتن‌ها پرداختیم و شما با کارکرد هریک آشنا شدید. همانطور که ذکر شد قبل از خرید آنتن ابتدا باید مودم و یا روتر خود را چک کنید که کانکتور آن از نوع SMA است یا RP-SMA. چراکه ممکن است کانکتور مودم از RP-SMA پشتیبانی کند. در نتیجه نمی‌توانید آنتن قوی تری به مودم خود متصل کنید. چراکه ساختار کانکتور RP-SMA طوری است که نمی‌توان به آن آنتن اضافه کرد.

در آخر ممنون که با مقاله تفاوت بین آنتن SMA و RP-SMA در چیست؟ همراه آبانت بودید.

——————————————————————————————————————————————————————————————————-

همراه گرامی به منظور اطلاع از قیمت های sma و انواع آن می توانید با کارشناسان متخصص آبانت در بخش فروش در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *