بسته

تکنیک های جذب مشتری با استفاده از پیامک تبلیغاتی

  • خانه
  • آموزشی
  • تکنیک های جذب مشتری با استفاده از پیامک تبلیغاتی

تکنیک های جذب مشتری با استفاده از پیامک تبلیغاتی

تکنیک های جذب مشتری با استفاده از پیامک تبلیغاتی

موفقیت در بازاریابی پیامکی، که یک روش از روش های بازاریابی است، همانند تمامی کسب و کارها نیازمند اصولی است، که اگر به درستی رعایت شوند، قطعی است. یکی از مزایای بازاریابی پیامکی، نسبت به بقیۀ روش های بازاریابی، این است که، این نوع بازاریابی دارای جذابیت خاصی می باشد. علاوه بر این ارزان بودن، سرعت بالا در انتقال اطلاعات یا تبلیغات دیجیتالی یک کسب و کار و یا خدمات، این روش را به یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی تبدیل کرده است.

استفاده از پنل پیامکی به دلیل معقولانه بودن هزینه ی پنل پیامکی و امکانات مناسب، به یک روش پایه ی تبلیغات تبدیل شده که در کنار تمامی روش های تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و حتی گاهاً دیده شده که از پیامک تبلیغاتی به منظور افزایش تأثیرگذاری دیگر روش ها استفاده می شود. برای مثال فضای مجازی که به عنوان یک بستر مناسب برای معرفی مشاغل و کسب درآمد شناخته می شود، خود با استفاده از ارسال اس ام اس به مخاطبان معرفی می گردد و یا بسیاری از کسب و کارها با وجود داشتن وبسایت، از تبلیغات پیامکی نیز غافل نمی شوند.


چه تکنیک هایی برای جذب مشتری و بازاریابی پیامکی وجود دارد؟

خلاف جریان آب شنا کنید

این روزها سوار شدن بر موج هایی که در فضای مجازی و حتی در جامعه به راه می افتد، برای بسیاری از کسب و کارها و برندها به یک روش برای معرفی و معروفیت تبدیل شده است. برای مثال در ایام عید، تقریباً موج تبلیغاتی به شکل ارسال اس ام اس تبریک عید نوروز برای همه ی کسب و کارها به راه می افتد و همه سعی می کنند از این قافله جا نمانند.

اما شما خلاقانه عمل کنید. برای متفاوت بودن شما می توانید در کنار تبریک سال نو، شرایط تازه ای که برای مشتریان خود در نظر گرفته اید را بازگو کنید. جشنواره های تخفیفی ویژه عید نوروز، برگذاری مسابقه پیامکی و یا نظر سنجی از نحوه عملکرد کسب و کارتان در سال گذشته می تواند تأثیرات بیشتری نسبت به یک پیامک تبریک ساده داشته باشند.

 

خانواده ای از مشتریان داشته باشید

شاید بارها اصطلاحاتی مانند باشگاه مشتریان، کلوپ مشتریان و عباراتی از این دست را شنیده باشید. قرار دادن مشتریان در دسته های این چنینی باعث تقویت حس وفاداری آنها به کسب و کار شما خواهد شد. پنل پیامکی با داشتن شرایط ارسال پیامک گروهی به شما قابلیت ار سال اس ام اس به گروه های مختلف مخاطبان را می دهد. می توانید برای خانواده ی مشتریانتان شرایط ویژه ای در نظر بگیرید و از طریق پیامک شرایط را به اطلاعشان برسانید.

نیازهای مشتریانتان را بشناسید

تحلیل رفتار مشتری یکی از مهم ترین اصول بازاریابی است. در نتیجه همیشه سعی کنید با کمی بررسی رفتار مشتریانتان از خواسته ها و نیازهای آن ها در هر زمانی مطلع شوید. ارسال اس ام اس مطابق با نیاز مشتری نه تنها باعث افزایش فروش خواهد شد، بلکه میزان رضایت مشتری را نیز افزایش خواهد داد.

در رویدادهای مهم مردمی شرکت کنید

شرکت در رویدادهای بزرگ مردمی مانند جشن های مناسبتی ملی و مذهبی و یا جشنواره های خیریه می تواند باعث ایجاد محبوبیت برای کسب و کار شما شود. پس پیامک تبلیغاتی فقط به منظور استفاده برای متن های تبلیغاتی و شگفت انیز نیست. گاهی اوقات ارسال اس ام اس دعوت به یک کار خیر می تواند تأثیری بیشتر از هزاران پیامک تبلیغاتی داشته باشد.

تبلیغات باید مستمر و ادامه دار باشد

اگر از پنل پیامکی برای تبلیغات استفاده می کنید، باید در جریان باشید که اصلی ترین نکته در این روش تبلیغاتی، استمرار و تبلیغات منظم است. یک استراتژی تبلیغاتی برای خود تعیین کنید و طبق آن با استفاده از انواع امکانات موجود در سامانه مانند ارسال منطقه ای ، ارسال سن و جنسیت و ارسال به مشاغل و اصناف، اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی کنید. بهره بردن از امکانات مختلف موجود در پنل پیامکی منجربه ایجاد تنوع در مخاطبان و در نتیجه افزایش میزان موفقیت در جذب مشتری می گردد. پس همین الان با استفاده از لینک زیر در پنل پیامکی رایگان پیام رسان ثبت نام کنید تا همکاران ما در اولین فرصت جهت ارائه مشاوره های تخصصی تماس بگیرند.

روش‌های  مختلف بازاریابی از طریق دستگاه تلفن همراه

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات درون اپلیکیشن
  • تبلیغات ویدیویی
  • کدهای QR
  • بازاریابی از طریق پیام کوتاه یا اس ام اس مارکتینگ
  • و…


1) مشتریان خود را تشویق کنید.

مشتریان خود را با ارائه کوپن یا معاملات از طریق پیامک برای کسانی که در کسب و کار پیامکی شما مشترک هستند وسوسه کنید.

2) کوتاه و جذاب نگه‌داشتن پیامک

بیش از ۹۰ درصد از تمام پیام‌های اس ام اس در عرض ۳ دقیقه خوانده می‌شوند که همین ویژگی آن را راهی مؤثر برای ارتباط با مشتریان می‌کند

سعی کنید پیامک‌های تبلیغاتی خود را بلند ننویسید و تنها با ۱۶۰ کاراکتر این کار را انجام دهید. هرچقدر پیام شما کوتاه‌تر، دقیق‌تر و جذاب‌تر باشد مطمئناً بازخورد خوبی به همراه خواهد داشت.

3) ادغام MMS (سرویس پیام رسانی چند رسانه ای)

اگر با محدودیت ۱۶۰ کاراکتر مشکل دارید، از MMS برای ارسال کلیپ های ویدیویی یا تصاویر برای مشتریان خود استفاده کنید. حتی می‌توانید نشانی‌های اینترنتی YouTube را اضافه کنید و به مشتریان خود دیدی بصری درباره کسب‌وکارتان بدهید.

4) درج CTA مناسب

هر پیامک باید دارای یک اقدام به عمل باشد که معمولاً در بازاریابی پیامکی این کار از طریق ارسال یک کلمه کلیدی به شماره سرویس پیامکی صورت می‌گیرد.

دو عامل باعث ایجاد کمپین پیامکی می‌شود:

  • کلمه کلیدی
  • یک کد کوتاه

اگر می‌خواهید مشتریان در کمپینی شرکت کنند که کلمه کلیدی شمارا به یک عدد پنج‌رقمی (کد کوتاه شما) پیامک می‌کند، مطمئن شوید که این دو مورد برجسته هستند و در پیام مخفی نیستند.

5) مسابقات را تعاملی کنید.

هنگامی که مشتریان وارد یک مسابقه می شوند یا شرکت می کنند، پیوندهای وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود را در پاسخ خودکار خود قرار دهید. این یک راه ساده و سریع برای اتصال مشتریان به صفحات مختلف شما است و آنها را ترغیب می کند تا روی لینک ها کلیک کنند.

6) مشتریان خود را از طریق پیامک تشویق کنید.

پیام‌های متنی می‌توانند کاربران شما را تشویق کنند تا پیوندهای رسانه‌های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند. بهترین تبلیغات دهان به دهان است و به معرفی کنندگان برتر خود یک معامله ویژه یا محصول رایگان اعطا کنید.

7) احساس فوریت ایجاد کنید.

گذاشتن تاریخ انقضا، مشتریان را تشویق می‌کند تا سریع‌تر پاسخ دهند و به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتایج برسید یا اطلاعات کسب کنید.

8) اگر پیشنهادی را برای مشتریان خود ارسال می کنید، آن را منحصر به فرد کنید.

یک متن VIP به هر مشتریان ارائه کنید تا باعث شود آنها احساس کنند که بخشی از چیزی خاص هستند. 

9) از متن های خود به عنوان قلاب برای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

هر گونه مسابقه یا قرعه کشی را که در صفحات رسانه های اجتماعی خود ارائه می دهید از طریق متن هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید تبلیغ کنید. شما می توانید آنها را از طریق آن صفحات بیشتر درگیر کنید، اما از متن های خود برای هدایت آنها به آنجا استفاده کنید.

10) سوال بپرسید یا نظرسنجی کنید.

نظر مشتریان را در مورد یک محصول یا ایده بپرسید، یا حتی اگر باید یک صفحه تجاری در یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید راه اندازی کنید. پس از به دست آوردن نتایج، آنها را برای مشتریان خود پیامک کنید یا نتایج را در یکی از صفحات رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید و مشترکین خود را به آن هدایت کنید.

11) یک پیامک به عنوان پیامک به ایمیل ارسال کنید.

مشتریان شما معمولاً این روزها هر دوی این پیام‌ها را بر روی دستگاه تلفن همراه خود دریافت می‌کنند و نرخ پاسخ را افزایش می‌دهند و آن‌ها را درگیر مکالمه می‌کنند.

12) متن ها را در زمان مناسب ارسال کنید.

زمانی را هدف قرار دهید که مشتریان شما مشغول نباشند، مانند قبل یا بعد از کار، یا در ساعات ناهار. طبق یک قاعده کلی، قبل از ساعت ۹ صبح یا بعد از ساعت ۹ شب پیامک ارسال نکنید.

13) از مشتریان در مورد ترجیحات آنها بپرسید.

بپرسید که چه زمانی می خواهند پیام دریافت کنند و چه نوع اطلاعاتی را می خواهند. سپس به سادگی برنامه SMS خود را مطابق با خواسته های آنها سفارشی کنید.

14) متون را شخصی سازی کنید.

مشتریان بیشتر به مطالبی که مستقیماً به آنها خطاب می‌شود پاسخ می‌دهند، بنابراین نام مشترکین خود را در صورت امکان وارد کنید. شما همچنین می توانید مشتری خود را با متون مرتبط تری بر اساس ترجیحات آنها هدف قرار دهید.

مانند هر روشی برای بازاریابی برای مشتریان خود، هرچه زمان بیشتری را صرف تقویت مهارت های خود کنید، تعامل بیشتری با جامعه خود خواهید داشت. اگر بتوانید نرخ پاسخ‌دهی خود را افزایش دهید، پیامک به شما کمک می‌کند تا درباره جایگاه شرکتتان در حال حاضر اطلاعات بیشتری کسب کنید. تجزیه و تحلیل شما باید به شما در تعیین هدف، درک کسب و کار خود به شکل فعلی و تعیین جایی که می خواهید باشد کمک کند.

 مزایای اس ام اس مارکتینگ

  • شما باید در دورۀ زمانی 3 الی 4 ماهه، حداقل 10 درصد از تماس هایی که ورودی هستند و در شرایط مساعد، 80 درصد از این تماس ها منجر به فروش و موفقیت در بازاریابی  می شود. بعد از این که شماره ها را ثبت کردید، طی یک ماه حداکثر 3 بار پیامک ارسال کنید و نتیجۀ شگفت انگیز آن را ببینید. بعد از این که اس ام اس ها را ارسال کردید، باید گزارش دقیقی از پنل اس ام اس خود دریافت کنید. در آن صورت، متوجه خواهید شد که کدام گروه بیشترین استقبال را از اس ام اس های شما داشته اند. درواقع شما با این کار، بازار هدف خود را پیدا می کنید. پس از مدتی می دانید که چه متنی را برای کدام گروه باید ارسال کنید. سامانۀ پیامکی در تهیۀ گزارش به شما کمک خواهد کرد.
  • اگر به دنبال موفقیت در بازاریابی پیامکی هستید، این مورد را نیز باید رعایت کنید. شما نمی توانید در هر ساعتی از روز پیامک ارسال کنید. تمامی این اطلاعات بر اساس بازخورد و تجربه به دست آمده است. طبق گزارش های تهیه شده، ساعت 12، مناسب ترین زمان برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی می باشد. البته این به این معنا نیست که دقیقاً رأس ساعت 12 اس ام اس های تبلیغاتی خود را ارسال کنید. بلکه می توانید در یک بازۀ زمانی، از ساعت 10 صبح تا 15 بعد از ظهر، یک دورۀ زمانی ایده آل است.

کدام اصول برای موفقیت در بازاریابی پیامکی مهم تر هستند؟

موفقیت در بازاریابی پیامکی، فقط شامل اصول مذکور نیست. همچنین اگر بخواهیم آن ها را به لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنیم، هیچ اولویتی وجود ندارد. جهت موفقیت همۀ موارد فوق بسیار مهم و موثر هستند.
علاوه بر این اصول، موفقیت به شرایط و نکات مهم دیگری نیز بستگی دارد. باید تمام آن ها را جدی بگیرید. در اجرای آن ها نهایت دقت را به کار بگیرید و با حساسیت خاصی آن ها را پیگیری کنید. اگر یادتان باشد گفتیم که “اصول موفقیت ثابت هستند”. این یک واقعیت محض است. اصول کلی موفقیت در اس ام اس مارکتینگ همان اصول موفقیت در هر کسب و کار، در هنر، در ورزش و … است. فقط طرز بیان آن ها با هم تفاوت دارند. تعیین یک هدف کاری کوتاه مدت و یک هدف کاری بلند مدت، پیدا کردن یا کشف مسیری که به آن هدف ختم می شود و ابزار و تجهیزاتی که در طی گذراندن این مسیر به آن ها نیاز دارید،
موفقیت در بازاریابی پیامکی، مشروط به تعیین هدف های بلند مدت و کوتاه مدت، کشف مسیر صحیح در رسیدن به هدف و داشتن ابزار لازم و تجهیزات طی کردن این مسیر است.

و در آخر 
ممنون که با وبلاگ تکنیک های جذب مشتری با استفاده از پیامک تبلیغاتی همراه آبانت بودید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *