بسته

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

همانگونه که میدانید انواع گوناگونی از هاست برای میزبانی سایت وجود دارد. در زیر تعدادی از این تفاوت ها که در میان هاست ابری با هاست معمولی وجود دارد. را برای شما بیان خواهیم نمود.

  1. مهم ترین تفاوتی که هاست ابری با هاست های دیگر دارد بیشتر در پایداری و سرعت این هاست میباشد که علت آن استفاده نرم افزار و سخت افزار های استفاده شده در آن میباشد. هاست ابری از چندین سرور استفاده مینماید که همین موضوع سبب افزایش سرعت این هاست میشود.
  2. در هاست ابری اطلاعات و داده های شما بر روی تعدادی سرور قرار میگیرد. ولیکن در هاست معمولی فقط از سخت افزار و نرم افزار های یک سرور استفاده میشود.
  3. امنیت و ایمنی و البته عملکرد فنی هاست ابری به نسبت هاست معمولی ورد پرسی بالا میباشد.
  4. در هاست ابری به نسبت هاست معمولی بکاپ گیری های منظم در محدوده ای زمانی کمی صورت میگیرد.
  5. هاست های ابری برای آن دسته از مشتریانی طراحی شده است که حساس تر بوده و به هیچ عنوان نمی خواهند داون تایمی را تجربه کنند و یک قطعی کوچک نیز خسارت زیادی را برای آنها به همراه دارد. در هاست های ابری تمام سعی ما بر این بوده است تا زیرساخت و خدمات بسیار قوی تری را ارائه دهیم.اما
    • در هاست ابری اطلاعات شما در چندین و چند سرور نگهداری می شود و از آنها لود می شود.
    • روترهای آنتی دیداس و آنتی اتک بسیار قوی در برابر آن قرار گرفته است.
    • بکاپ گیری های دقیق تر در بازه های زمانی کوتاه تری صورت می گیرد.
    • امنیت نگهداری از اطلاعات شما بسیار بیشتر است.


      تفاوت میان هاست های ابری با سایر هاست ها چیست؟

    هاست ابری  برای آن دسته از وب سایت هایی که می خواهند سطح بسیار بالایی از خدمات را تجربه کنند و روی هاست وب سایت خود و پایداری و شرایط آن حساس هستند، انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. برای پاسخ به سوال تفاوت هاست ابری و هاست معمولی باید گفت که در  هاست ابری از نظر سرعت، نرم افزارها و به طور کلی جزئیات فنی تفاوت چندانی ندارد. بلکه زیرساخت بسیار قوی تری برای افزایش پایداری و همیشه در دسترس بودن داشته و در نهایت پشتیبانی بهتری نیز دارد. به این صورت که اگر مشکل یا قطعی رخ دهد، اولویت ما مشتریان هاست ابری هستند. چرا که آنها بیزینس های بزرگ تر و حساس تری هستند که پایداری ۱۰۰% را انتخاب کرده اند.


    مزیت های هاست ابری:

    • به راحتی در دسترس بودن
    • انعطاف پذیری
    • صرفه جویی در هزینه
    • استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری
    • عملکرد بیشتر
    • تعمیر و رفع مشکل سرویس ها

    یکی از هم ترین ویژگی هایی که host ابری دارد، استفاده از منابع سخت افزاری و نرم افزاری موجود در چندین سرور می باشد و دیگر تنها از یک سرور استفاده نمی کند.

    معمولا افرادی که به دنبال سرویس های انعطاف پذیر هستند و می خواهند به منابع گسترده تری دسترسی داشته باشند، به فکر خرید هاست ابری مناسب قیمت  هستند.

    تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

    معایب Cloud hosting:

    • کاهش امنیت
    • مشکلاتی برای نسخه پشتیبان
    • افزایش برخی از هزینه ها
    • هاست معمولی چیست؟

      هاست معمولی یا اشتراکی، یکی از شناخته شده ترین موجود در شرکت خدماتی سرورکلیک می باشد. این نوع به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد معمولا بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. یکی از مهم ترین آن ها استفاده مشترک از هاست که منجر به کاهش هزینه می شود.

      همان طور که می دانید هاست ها روی سرور هایی قرار دارند. وقتی می گوییم هاست معمولی یا همان اشتراکی، یعنی تعداد زیادی از هاست روی یک سرور قرار گرفته است که هر کدام از آن ها در اختیار طراحی قرار می گیرد و می تواند سایت آن ها را پشتیبانی کند.

      تعداد زیادی هاست معمولی روی یک سرور قرار می گیرد و شما می توانید به صورت اشتراکی و به صورتی که برای شما تعیین شده است از این منابع موجود استفاده کنید. شما برای استفاده از میزان منابعی که دارید باید مقدار مشخصی هزینه پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید که ارزان بودن قیمت هاست معمولی یا اشتراکی یکی از بارزترین ویژگی های آن است.

      مزیت ها:

      • قیمت ارزان
      • عملکرد راحت تر
      • چندین host روی یک سرور
      • پشتیباتی به صورت خودکار
      • پرداخت هزینه برای منابعی که استفاده کرده اید

      معایب :

      • امنیت پایین تر
      • دسترسی به اطلاعات
      • هک شدن سایت و اطلاعات آن
      • کیفیت سرویس دهی متفاوت


        تفاوت های کلیدی

        میزبانی ابری و میزبانی وب سنتی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. هر کدام از آنها دارای یکسری مزیت هستند و بسته به نیاز، یکی را انتخاب میکنیم. 

        میزبانی وب فضا و قدرت محدودی را فراهم می کند. علاوه بر این، می توان آن را به یک یا چند مشتری ارائه کرد. به عنوان یک قاعده، در مراحل اولیه، وب سایت ها، هاست اشتراکی را ترجیح می دهند، زیرا به صرفه تر است و شرکت ارائه دهنده خدمات مسئولیت مدیریت، پشتیبانی و امنیت را بر عهده دارد. این کار بخشی از کار را از صاحب سایت حذف می کند و نیازی به دانش عمیق در این زمینه ندارد. هاست ابری از چندین سرور مجازی سازی شده تشکیل شده است که همگام شده اند، که امکان متعادل سازی بار را فراهم می کند.

        منابع

        در بیشتر موارد، شرکت‌هایی که خدمات میزبانی وب را ارائه می‌کنند، خدمات بیشتری ارائه می‌دهند. که میتواند شامل پشتیبان گیری خودکار، ثبت دامنه رایگان و موارد دیگر باشد. این مورد یک کارآفرین اینترنتی تازه کار را قادر می سازد تا به سرعت موارد لازم را در سایت دریافت کند و سایت خود را در اسرع وقت راه اندازی کند.

        میزبانی ابری به مشتری دسترسی root (ریشه) به کنترل پنل می دهد و در صورت نیاز به بازیابی یک فاجعه کمک می کند. و در صورت بروز خطا می توانید به سرور دیگری سوئیچ کرده و به کار خود ادامه دهید.

        مقیاس پذیری

        هاست ابری انعطاف پذیری بیشتری دارد. برای مقیاس‌بندی نیازی به راه‌اندازی مجدد سرور نیست و این کار را می‌توان در هر زمانی انجام داد. توزیع منابع در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و مانند میزبانی وب نیازی به انتظار نیست. یک سیستم پرداخت انعطاف پذیر به شما امکان می دهد بیش از حد پرداخت نکنید و فضای غیر ضروری را آزاد کنید. در پایان، شرکت‌ها اغلب با انتخاب یک سرویس میزبانی وب، برای منابع استفاده‌نشده بیش از حد پرداخت می‌کنند.

        در فضای ابری، می توانید هر سایت اضافی را که نیاز دارید، اعم از رم یا پهنای باند شبکه، متصل کنید. این فقط با چند کلیک طول می کشد. مالک سایت تصمیم می گیرد که چه زمانی به چند سایت نیاز دارد و فقط برای چیزی که واقعا استفاده می کند هزینه می پردازد.

        برای درک بهتر مثال می زنیم. فرض کنید در سایت خود ترافیک پایداری دارید اما با راه اندازی کمپین تبلیغاتی با استقبال زیادی مواجه شده اید و تعداد بازدیدکنندگان به شدت افزایش یافته است. شما می توانید بلافاصله به بار پاسخ دهید و با میزبانی ابری از شکست جلوگیری کنید. گاهی اوقات پیش بینی رشد سریع بسیار دشوار است و نمی خواهید برخی از کاربران را به دلیل خرابی سرور از دست بدهید. در این صورت هاست ابری بسیار مناسب است زیرا مشکل را به طور کامل حل می کند.

        طبق داده ها، بارگذاری ضعیف صفحه می تواند منجر به کاهش درآمد شود، این نسبت به ازای هر ۱۰۰ میلی‌ثانیه تأخیر بارگذاری صفحه تا ۱ درصد کاهش می‌یابد و صفحات با بارگذاری سریع‌تر منجر به افزایش ۱۶.۵ درصدی تبدیل می‌شوند.

        امنیت

        ارائه دهندگان میزبانی وب قابل اعتماد از سرور شما در برابر فعالیت های مخرب محافظت می کنند. آنها در برابر هک داده ها محافظت می کنند و به مشتریان اجازه می دهند اطلاعات خود را محرمانه نگه دارند. به عنوان یک قاعده، اقدامات امنیتی شامل اسکن خودکار برنامه ها برای ویروس ها، گواهی های SSL، پلاگین های مختلف و محافظت در برابر هرزنامه ها و ویروس ها است. 

        با وجود قابلیت اطمینان بالای ارائه دهندگان میزبانی وب سنتی، ابر از بسیاری جهات آنها را دور زد. این یک راه حتی امن تر برای ذخیره داده ها است. روش های امنیتی فوق با قابلیت نصب فایروال برنامه های وب، سیستم های مانیتورینگ پیشرفته تکمیل می شوند.

        هزینه

        هزینه ممکن است بسته به ارائه دهنده متفاوت باشد، با این حال این واقعیت باقی می ماند که هنگام خرید یک میزبان وب سنتی، هزینه منابع ثابت را پرداخت می کنید. در مورد هاست ابری، شما فقط هزینه منابع مصرف شده را پرداخت می کنید. اینکه کدام سود بیشتر است بستگی به نیاز شما دارد.

        و در آخر ممنون که با مقاله تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟ همراه آبانت بودید.

        نتیجه

        شاید برای شما سوال باشد که کدام گزینه بهتر است؟ این به نیازهای فردی بستگی دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی رشد مداوم، بدون برنامه‌های سریع و تعرفه‌ای هستید، ارائه‌دهنده میزبانی وب برای شما ایده‌آل است. اگر می‌دانید که می‌خواهید به صورت پویا رشد کنید و انعطاف‌پذیری به دست آورید، قطعاً بهتر است میزبانی ابری را انتخاب کنید.


        همراه گرامی به منظور اطلاعات بیشتر در مورد هاست و راهنمایی برای انتخاب نوع هاست می توانید با کارشناسان متخصص آبانت در بخش پشتیبانی و فروش در ارتباط باشید.

         

         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *