بسته

تلفن ویپ (VoIP) چیست

تلفن ویپ (VoIP) چیست

تلفن ویپ (VoIP) چیست

VoIP مخفف Voice over Internet Protocol (به معنای انتقال محتوای صوتی از طریق اینترنت ) بوده و تلفن اینترنتی (VoIP) روشی برای ارتباط صوتی است که از اینترنت به‌جای بسترهای مخابراتی سنتی جهت انتقال صدا در تماس‌های ورودی و خروجی شما استفاده می‌کند. تلفن VoIP وظیفه «تبدیل صدا به داده‌های دیجیتال» و بالعکس یعنی «تبدیل داده‌های دیجیتال به صدا» را دارد. این تبدیل، سبب انتقال صدا با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر از شبکه تلفن سنتی می‌شود. برای استفاده از تلفن VoIP، کافی است ۳ امکان زیر را فراهم کنید:

  • یک دستگاه VoIP که می‌تواند تلفن، لپ‌تاپ، کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند باشد؛
  • اتصال به اینترنت از طریق کابل، DSL، فیبر نوری، شبکه بی‌سیم یا سایر روش‌های رایج موجود؛
  • استفاده از یکی از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات VoIP مانند نواتل که مسئولیت ایجاد ارتباط بین دستگاه شما و دستگاه مقصد را بر عهده خواهد داشت.ویپ (VoIP) یکی از فناوری‌هایی است که در سالیان اخیر، توانسته ارتباطات تلفنی را در کسب‌ و کارهای مختلف، دچار تحول کند. همین یک جمله کافیست تا توجه و کنجکاوی افراد زیادی به این تکنولوژی، جذب شود. با این وجود، تعریف و ماهیت ویپ هم‌چنان برای بسیاری از افراد، مجهول و ناشناخته باقی مانده است.

    ارتباطات تلفن درست و اصولی، یکی از ارکان موفقیت هر کسب و کاری محسوب می‌شود. امروزه پروتکل انتقال صدا در بستر اینترنت (VoIP) در حال تبدیل شدن به یک قانون طلایی در ارتباطات مدرن است. به زبانی ساده، این فناوری اثبات شده، به کاربران امکان می‌دهد تا با وصل شدن به اینترنت، اقدام به برقراری تماس‌های تلفنی نمایند.

     

  • تلفن ویپ (تلفن IP) چیست؟ راهنمای خرید تلفن VoIP برای خانه و محل کار شما -  هم صدا   نحوه کار تلفن اینترنتی VoIP

    در سیستم‌های تلفن سنتی، داده‌های صوتی به صورت آنالوگ از یک تلفن به تلفن دیگر منتقل می‌شدند. این کار در کنار مزایای مختلف، چند عیب بزرگ داشت:

      • نیاز به سیم‌کشی‌های طولانی وجود داشت؛
      • هزینه‌های آن بسیار زیاد بود؛
      • قابلیت ارائه خدمات ارزش افزوده مثل ضبط مکالمات و گزارش ریز تماس‌ها وجود نداشت؛
      • امکان انتقال و جابه‌جایی برای خطوط میسر نبود؛
      • همزمانی تعداد تماس‌ها، بیشتر از یک تماس امکان‌پذیر نبود.

        VoIP چگونه کار می‌کند؟

        همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، VoIP سیگنال‌های صوتی را به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و آن‌ها را از طریق اینترنت، منتقل می‌کند. اکنون و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، به جزئیات بیشتری در ارتباط با این فناوری سودمند خواهیم پرداخت.

         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *