بسته

تفاوت اینترنت محدود و نامحدود

تفاوت اینترنت محدود و نامحدود

تفاوت اینترنت محدود و نامحدود

منظور از اینترنت نامحدود واقعی چیست؟ منظور همان اینترنتی است که هر شخصی در هنگامی که اینترنت نامحدود را می شنود تصور می کند. اینترنتی که هر چه مصرف کنید تمام نشود

در ادامه به بررسی جزئیات اینترنت بی حد و مرز صفرویک می پردازیم تا بتوانید سفر خود را در درون دنیای مجازی با حجمی بی پایان سریع تر آغاز کنید

اینترنت نامحدود و غیرحجمی

بحث تفاوت اینترنت محدود و نامحدود این روزها بسیار داغ است. دسترسی افراد به اینترنت حجمی در سالیان اخیر محدودیت‌های بسیاری را برای کاربران اینترنت که به‌صورت پیوسته تعداد آنها در حال افزایش می‌باشد ایجاد کرده است.

ازاین‌رو از مدت‌ها پیش و همزمان با افزایش ضریب دسترسی به اینترنت، درخواست استفاده از اینترنت نامحدود و غیر حجمی همواره از سوی کاربران مطرح شده است.

سوالات گوناگونی مثل «اینترنت نامحدود چیست؟ یا اینکه «یعنی هرچقدر بخواهم می‌توانم مصرف کنم؟» از دسته سوالاتی هستند که بسیاری از مشترکین در مورد اینترنت های نامحدود می‌پرسند.

به‌طور کلی می‌توان اینترنت‌های مصرفی توسط کاربران را به دو دسته تقسیم‌بندی کرد: دسته اول سرویس‌های اینترنت با حجم تبادل اطلاعات محدود که در این سرویس‌ها مشترکین قادر هستند تا به‌اندازه حجم توافق شده در زمان عقد قرارداد اطلاعات تبادل کنند.

دسته دوم نیز سرویس‌های اینترنت نامحدود و غیرحجمی هستند که علی رغم شباهت هایشان اندکی تفاوت دارند. در این نوع سرویس‌ها مشترکین می‌توانند بدون محدودیت حجمی به تبادل اطلاعات بپردازند. ازاین‌رو در سرویس‌های ارائه‌شده ملاک موردنظر میزان حجم موردتوافق بین مشترکین و شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت می‌باشد.

اینترنت نامحدود

برای دریافت پیش فاکتور استعلام قیمت فرم ذیل را تکمیل فرمایید

تفاوت این دو در این است که در سرویس های غیر حجمی پس از اتمام حجم بسته اصلی، سرویس شما قطع نمی شود بلکه به سرعتی پایین تر (128 کیلوبیت بر ثانیه) نامحدود تغییر میکند؛ و تا زمان پایان قرارداد و در صورتی که حجم اضافی خریداری نکنید، سرویس به همین صورت باقی خواهد ماند. به محض خرید حجم اضافی، سرعت سرویس به حالت اولیه باز میگردد.

سرویسهای نامحدود نیز مشابه سرویسهای غیرحجمی دارای آستانه مصرف منصفانه می باشند، با این تفاوت که پس از عبور از این آستانه، سرعت کاربر تا سرعت خریداری شده کاهش می یابد و امکان خریداری حجم اضافی برای افزایش سرعت وجود ندارد. البته مدتی است که ارائه سرویس های نامحدود طبق دستور اکید وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات فروش ممنوع شده است و شرکت ها می بایست سرویس های خود را به صورت غیرحجمی ارائه دهند.

در سرویس اینترنت غیرحجمی، برای هر طرح علاوه بر مدت دوره، حجم ترافیک داخلی و ترافیک بین المللی نیز در نظر گرفته می شود.

در صورتی که مشترک از حجم تعریف شده طرح عبور کند؛ به جای آنکه ارتباط او قطع شود، سرعت پایه 128 کیلوبایت بر ثانیه برای او در نظر گرفته می شود و تا پایان مدت زمان دوره می تواند سرعت پایه از سرویس خود استفاده کند یا اقدام به خرید حجم اضافی کند.

 

تفاوت اینترنت نامحدود واقعی با اینترنت نامحدود حجمی

اینترنت نامحدود واقعی و نامحدود حجمی در ظاهر شبیه هم هستند، اما تفاوت‌های کلیدی دارند. اینترنت نامحدود واقعی بدون محدودیت حجمی ارائه می‌شود و سرعت آن ثابت و تضمین شده است. در مقابل، اینترنت نامحدود حجمی دارای سقف ترافیک مشخصی است و پس از رسیدن به آن، سرعت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. به همین دلیل، اینترنت نامحدود واقعی برای کاربرانی که به طور مداوم و سنگین از اینترنت استفاده می‌کنند مناسب‌تر است، در حالی که اینترنت نامحدود حجمی برای کاربرانی که به طور گاه به گاه و با حجم کم از اینترنت استفاده می‌کنند، مقرون به صرفه‌تر است. قیمت اینترنت نامحدود واقعی به دلیل مزایای بیشتر، معمولاً گران‌تر از اینترنت نامحدود حجمی است.

انتخاب نوع اینترنت مناسب به نیازها و الگوی مصرف کاربر بستگی دارد. قبل از انتخاب، بررسی دقیق نیازها، بودجه و مقایسه خدمات و قیمت اپراتورهای مختلف ضروری است.

تجربه بی‌نظیر استفاده از اینترنت پرسرعت با سرویس‌های اینترنتی آبانت

در این مقاله به‌طورکامل به سؤال «اینترنت نامحدود چیست؟» پاسخ دادیم تا در صورت نیاز به این سرویس با آگاهی کافی برای خرید آن اقدام کنید. چنانچه در خصوص اینترنت نامحدود به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، از طریق شماره‌تلفن 56522221 با کارشناسان آبانت تماس بگیرید؛ همچنین آبانت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی در کشور، انواع سرویس‌های اینترنتی پرسرعت را به فروش می‌رساند. اینترنت گیمینگ، آی پی استاتیک، پهنای باند اختصاصی  بخشی از پرطرفدار‌ترین سرویس‌های اینترنت آبانت هستند.

برای خرید تجهیزات شبکه پسیو و خرید پهنای باند به لینک های زیر مراجع کنید

ینک‌های زیر مراجعه کنید:

تجهیزات شبکه پسیو

خرید پهنای باند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *