بسته

۶ قدم برای افزایش امنیت وای فای!

۶ قدم برای افزایش امنیت وای فای!

با گسترش مداوم نقاط عمومی، و افزایش نیروی کار از راه دور، توجه بسیار زیادی به اقدامات امنیتی برای جلوگیری از حملات به شبکه های بی سیم جلب شده است. برای تامین امنیت وای فای باید از گواهینامه های TLS/SSL استفاده کنید. با این حال، علاوه بر استفاده از گواهینامه های TLS برای تامین امنیت وای فای، این گزینه های امنیتی WiFi به طور چشمگیری امنیت شبکه شما را بهبود می بخشد.

۶ قدم برای افزایش امنیت وای فای!

۱. از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید.

مانند همه رمزهای عبور، رمز عبور WPA2 که برای ایمن سازی شبکه بی سیم خود استفاده می کنید باید به اندازه کافی طولانی و پیچیده باشد تا هکرهایی را که تلاش می کنند رمز عبور شما را هک کنند، خنثی کند. از نام‌های شخصی، واژه‌های فرهنگ لغت ساده یا اعدادی که به راحتی حدس می‌زنند باید اجتناب شود.

۲. نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مدیریت WiFi را تغییر دهید.

اولین قدم آسان برای بهبود امنیت، تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض است. از آنجایی که اکثر روترها برای ورود به رابط مدیریت نیازی به اتصال فیزیکی ندارند، حذف این آسیب‌پذیری، از دسترسی هکرها جلوگیری می کند.

۳. از بروزترین ورژن امنیتی رمزگذاری WiFi استفاده کنید.

اگر سخت افزار شما فقط می تواند از رمزگذاری WEP یا WPA پشتیبانی کند، باید آن را جایگزین کنید. اکیداً توصیه میشود برای افزایش امنیت وای فای از سیستم رمزگذاری WPA2 ستفاده کنید. رمزگذاری پیشرفته ثابت شده است که حتی در برابر متعهدترین مهاجمان ایمن است تا زمانی که به درستی اجرا شود. اگر یک محیط سازمانی را مدیریت می کنید، باید از حفاظت اضافی ارائه شده توسط گواهی های دیجیتال اختصاصی استفاده کنید.

۴٫ صفحات مدیریت روتر را رمزگذاری کنید.

براب بالا بردن امنیت وای فای خود به یک قدم فراتر مستلزم ایمن سازی صفحات ورود به سیستم اداری خود با یک گواهی دیجیتال برای وای فای است. گواهینامه‌های خودامضا که از قبل روی برخی از روترها نصب شده‌اند، عموماً غیرقابل اعتماد هستند، به راحتی قابل تکرار هستند و در برابر حملات Man-In-The-Middle (MITM) آسیب‌پذیر هستند. گواهی‌های TLS از مقامات معتبر گواهی تضمین می‌کنند که تمام ارتباطات شما از طریق WiFi امن و خصوصی باقی می‌ماند. اگر روتر شما گواهی‌های دیجیتال را در راهنمای شروع سریع پوشش نمی‌دهد، می‌توانید دستورالعمل‌ها را در وب‌سایت پشتیبانی سازنده بیابید.

۵٫ نرم افزار روتر وای‌فای را اغلب به‌روزرسانی کنید.

Wireless router with three antennas and cable connected. Man using smartphone in background

تحقیقات نشان می دهد که تا ۸۰ درصد روترها با آسیب پذیری های امنیتی شدید استفاده می شوند. طبق گزارش امنیت وای فای روتر خانگی در سال ۲۰۲۰، “هیچ دستگاهی وجود ندارد که آسیب پذیری های حیاتی شناخته شده نداشته باشد.” بخشی از دلیل این امر این است که سیستم عامل موجود در آن به روز رسانی های منسوخ و خودکار است که به طور پیش فرض خاموش هستند. مانند سایر جنبه‌های شبکه شما، به‌روزرسانی‌های به‌موقع بخشی ضروری از هر طرح امنیتی است. نادیده گرفتن به‌روزرسانی‌های نرم افزار تضمین می‌کند که امنیت شبکه شما بیشتر و بیشتر عقب می‌ماند، زیرا سوء استفاده‌های جدید توسط هکرها ابداع می‌شود.

۶٫ امنیت وای فای را با قفل کردن آدرس های مک بالا ببرید.

اگرچه این ممکن است در شبکه‌های بزرگ‌تر عملی نباشد، مدیران شبکه‌های کوچک‌تر می‌توانند آدرس‌های MAC را قفل کنند تا سطح بالایی از کنترل داشته باشند. مسیریاب‌های بی‌سیم و نقاط دسترسی به روش‌های کنترل دسترسی مانند فیلتر کردن آدرس MAC (کنترل دسترسی رسانه) برای جلوگیری از درخواست‌های شبکه از سوی مهاجمان احتمالی متکی هستند. به هر دستگاه دارای WiFi یک MAC یا آدرس فیزیکی منحصربفرد اختصاص داده می‌شود و فهرستی از دستگاه‌هایی که می‌توانند به آن‌ها متصل شوند را نگهداری می‌کند. می‌توانید به‌طور دستی آدرس‌ها را وارد کنید تا دقیقاً مشخص کنید چه کسی می‌تواند به شبکه شما متصل شود، اگرچه باید توجه داشته باشید که ابزارهایی وجود دارند که به مهاجمان اجازه می‌دهند آدرس‌های MAC جعلی را ایجاد کنند.

 

حرف آخر :

چه یک کاربر معمولی WiFi هستید یا از یک شبکه بی‌سیم استفاده می‌کنید، چند دقیقه زمان بگذارید تا امنیت وای فای مورد استفاده خود را بررسی کنید و اینکه آیا به درستی پیکربندی شده است یا خیر. اکسس پوینت های بی سیم گهگاه در هنگام ایمن سازی یک شبکه پیچیده، مورد توجه قرار می گیرند، اما اگر اقدامات احتیاطی صحیح را انجام نداده باشید، به راحتی قابل بهره برداری هستند.

همچنین بخوانید :

۶ قدم برای افزایش امنیت وای فای! و جلوگیری از هک شدن شبکه WiFi شما

۱۰ روش بالا بردن امنیت مودم وای فای ، ADSL و.. برای جلوگیری از هک

 

 

1 thoughts on “۶ قدم برای افزایش امنیت وای فای!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *