بسته

گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟

گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟

گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟

بهترین اینترنت برای بازی‌های آنلاین و استریم

اگر گیمر حرفه‌ای (بازی با کنسول، موبایل یا کامپیوتر ) هستید، حتماً می‌دانید که بخش آنلاین هر بازی جذاب‌ترین قسمت آن است و حتماً تا حالا کلمه پینگ (Ping) را بسیار شنیده‌اید. پینگ رابطه مستقیمی با سرعت اینترنت و سرور داشته و اهمیت آن تا حدی است که گیمرها حاضر هستند هزینه زیادی بدهند اما مقدار پینگ پایین باشد. بنابراین می‌توان این نتیجه را گرفت که گیمرها به اینترنتی با پینگ پایین و سرعت بسیار بالا نیاز دارند.

کدام اینترنت گیمینگ می‌تواند خواسته‌های گیمرها را تأمین کند؟

یکی از سرویس‌های اصلی اینترنت گیمینگ اینترنت وایرلس است. اینترنت پرسرعت با پینگ حداقلی و ثابت که می‌تواند خیال گیمرها را از بابت اینترنت راحت کند. برای شناخت بهتر این سرویس، ابتدا باید پینگ را خوب بشناسید و  اهمیت آن در بازی را بدانید

 

پینگ (Ping) پایین – تأخیر (Latency) کم

پینگ و لتنسی (لِیتنسی) مفاهیم نزدیک به هم، اما متفاوت از یکدیگر دارند. با این حال، برای آنکه اینترنت شما برای اینکه بازی بدون دردسری تجربه کنید هردو مورد باید در پایین‌ترین سطح خود باشند.

پینگ فاصله زمانی ارسال یک مجموعه داده اطلاعاتی (پکت/ Packet) و بازگشت آن از مبدأ به مقصد است. این فاصله زمانی برحسب میلی‌ثانیه محاسبه می‎شود. در واقع سیستم/ کنسول شما بسته‌های داده‌ای یا همان پکت‌ها را به سیستم مقصد ارسال می‌کند. سیستم مقصد بسته‌های شما را دریافت کرده و یک بسته جدید برای سیستم شما ارسال می‎کند. این همه عملیاتی است که با هر بار پینگ کردن رخ می‌دهد.

زمان تأخیر یا همان لتنسی مدت زمان رسیدن یک داده از فرستنده به گیرنده است. سرعت انتقال به روشی که داده در حال ارسال است، ربط خواهد داشت. طبیعتاً هر چه زمان این تأخیر کمتر باشد، کیفیت سرویسی که دریافت کرده‌اید، بالاتر بوده و تأثیر آن در بازی محسوس‌تر است.

  • پینگ تایم در بازی آنلاین چیست؟

    برای درک بیشتر مطلب پینگ تایم به عنوان مثال در بازی های آنلاین انتقال پیدا کردن اطلاعات بین دو سرور بسیار مهم تر از سرعت دانلود و آپلود یک بازی می باشد. به زمانی که اطلاعات در رفنت و برگشت  به سرور بازی می باشد، پینگ “ping ” می گویند. یعنی هر چقدر فاطله با سرور بیشتر باشد اطلاعات با تاخیر نمایش میابد.

    همچنین بخوانید:اینترنت وایرلس

    جالب است بدانید پینگ تایم را با ثانیه ” ms ” اندازه گیری می کنند. یعنی زمانی که ms بیشتر باشد سرعت بازی آنلاین کاهش میابد. در برخی مواقع ممکن است سرعت اینترنت بازی آنلاین بسیار خوب باشد ولی بخاطر تاخیر سرور سرعت بازی آنلاین کم باشد.

    برای مثال زمانی که سرعت ms کم باشد بهترین سرعت اینترنت و بازی آنلاین با کیفیتی را داریم. بهترین زمان تاخیر ۱۰۰ ms میلی ثانیه می باشد ” رسیدن  به این زمان در بیشتر مواقع امکان پذیر نیست.” همچنین زمانی که تاخیر بیشتر از ۱۵۰ ms باشد یعنی تاخیر بسیار زیاد می باشد بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین بسیارکند است.
    الان متوجه شدیم هر چقدر پینگ تایم کمتر باشد سرعت اینترنت گیمر ها بهتر و بازی با کیفیت تر میشود.

     

در ادامه ی موضوع گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟ میپردازیم به پینگ تایم..

پینگ تایم

بهترین زمان تاخیر کم تر از ۱۰۰ میلی ثانیه هست که طبق گفته بالا (همیشه رسیدن به آن ممکن نیست). اگر این مقدار بیشتر از ۱۵۰ میلی ثانیه باشد، نشان دهنده Lag یا تاخیر زیاد است.

توجه کنید که اگرچه پینگ تایم پایین یک مزیت محسوب می شود اما پینگ تایم با فاصله رابطه مستقیم دارد. با خرید تجهیزات نمی توان پینگ را کاهش داد، اما تجهیزات نامناسب موجب افزایش زمان پینگ خواهند شد. برای مثال زمانی که از مودم های با کیفیت کمتر استفاده می کنید و یک شخص دیگر همزمان با شما به وای فای وصل شود، پینگ به شدت بالا خواهد رفت.

برای به دست آوردن پینگ، به سایت speedtest.net مراجعه کنید. بعد از ورود با انتخاب گزینه GO، مقدار پینگ اینترنت شما نمایش داده می شود که اگر کم تر از ۲۰ باشد، به سرعت فوق العاده ای از بازی آنلاین دست پیدا خواهید کرد.

 

اینترنت موبایل برای بازی بهتر است یا ثابت؟

اینترنت‌های همراه یا همان موبایل به‌طور میانگین سرعت بهتری از اینترنت ADSL دارند.اما طبق تجربیات عمومی یکی از مشکلات اینرتنت همراه عدم ثبات آنها است.
این یعنی ممکن است در حین بازی ناگهان پینگ شما سر به فلک بکشد. از طرف دیگر اینترنت ADSL با وجود ثبات بیشتری که نسبت به اینترنت همراه دارد، با مشکلات خاص خود مانند پینگ بالاتر همراه است.

البته اگر قصد داشته باشید برای بدست آوردن یک اینترنت باثبات و باکیفیت هزینه بیشتری هم صرف کنید، می‌توانید از سرویس‌های مدرن‌تر مانند VDSL، فیبر نوری، Point-to-Point وایرلس و یا TD-LTE استفاده کنید. البته سرویس‌های مذکور هنوز به صورت فراگیر در تمامی نقاط کشور ارائه نمی‌شوند و با محدودیت‌هایی همراه هستند.
با این حال حتما با شرکت ارائه کننده این سرویس ها تماس گرفته و از کارشناسان مربوطه راهنمایی های مورد نیاز در مورد نحوه سرویس دهی و کیفت سرویس اینترنت و… داشته باشید و در صورت امکان از کیفیت سرویس ارائه شده، در منطقه محل سکونت خود اطمینان حاصل کنید و در صورتیکه کیفیت اینترنت ارائه شده در ساعات اوج مصرف از پینگ پایین و ثبات خوبی برخوردار بود، اقدام به تهیه سرویس کنید.

 

حالا خبر خوب برای گیمرهایی که در جنوب تهران زندگی میکند 

شرکت آبانت جزو قوی ترین شرکت های ارائه سرویس اینترنت وایرلس در جنوب تهران و مناطق صنعتی میباشد.

بازی های مختلف به تجهیزات، سرعت و اینترنت خاص خود نیاز دارند. آبانت به دلیل داشتن چندین سرور  و پاپ سایت های اصلی در جنوب تهران گزینه  مناسبی برای  اینترنت گیمرها خواهد.

و در آخر ممنون که با وبلاگ گیمرها به چه اینترنتی نیاز دارند؟ همراه آبانت بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *