بسته

دلایل قطع شدن اینترنت مودم

دلایل قطع شدن اینترنت مودم

قطع شدن اینترنت مودم، یکی از مهم‌ترین دلایل قطعی اینترنت

دلایل قطع شدن اینترنت مودم
گاه برای ما پیش آمده است که مدتی بعد از خرید اینترنت و نصب مودم ADSL، برای اتصال به اینترنت دچار مشکل شویم. قطع شدن اینترنت مودم به عوامل مختلفی بستگی دارد. یعنی قطعی مودم می‌تواند هم به دلیل مشکل سخت‌افزاری هم نرم‌افزاری باشد. در اکثر مواقع این مشکلات بسیار ساده هستند و در عرض چند دقیقه یا چند ساعت حل می‌شوند؛ بنابراین اولین قدم برای حل مشکل قطعی اینترنت، عیب‌یابی و شناسایی دقیق قطع و وصل شدن مودم ADSL است. از عمده‌ترین دلایل قطع اینترنت مودم می‌توان به خرابی یا استفاده نکردن از Splitter، نوسان برق پورت USB، کم بودن SNR خط تلفن، ضعیف بودن آداپتور، نیم‌سوز شدن مودم و عبور کابل تلفن یا کابل شبکه از کنار کابل برق اشاره کرد.

.نوسان برق پورت USB یکی از دلایل قطع شدن اینترنت مودم

نوسان برق پورت USB از دلایل قطع شدن اینترنت

نوسان گاه‌و‌بی‌گاه برق پورت USB یکی دیگر از دلایلی است که حتی در صورت خرید بهترین اینترنت می‌تواند باعث قطعی اینترنت مودم شود. اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟ پیشنهاد ما برای جلوگیری از نوسان برق پورت USB این است که ترجیحا از این وسیله برای اتصال مودم به کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده نکنید. در واقع بهتر است که از طریق شبکه وای فای به مودم وصل شوید.

.نصب اسپلیتر برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت مودم

قطعی اینترنت به دلیل مشکلات سخت‌افزاری هم نرم‌افزاری

یکی از دلایل مهمی که باعث قطع شدن اینترنت مودم می‌شود، جدا نکردن خط تلفن از اینترنت است. در این صورت اگر کسی با شما تماس بگیرد، احتمال دارد با افزایش جریان برق روی خط تلفن، مودم قطع یا ریست شود. برای حل این مشکل باید از Splitter استفاده کنید. با نصب اسپلیتر سیگنال تلفن از سیگنال اینترنت جدا می‌شود؛ بنابراین اگر بعد از خرید اینترنت ثابت، مودم با هر تماس تلفنی ریست می‌شود، راه‌حل مناسب برای رفع این مشکل نصب اسپلیتر است.

 

. تعداد زیادی دستگاه به وای فای وصل شدند

وای فای خانگی

شاید به ذهن‌تان خطور نکرده باشد ولی یکی از دلایل شایع در قطعی‌های مکرر وای‌فای به اتصال زیاد دستگاه‌ها مربوط می‌شود. در گذشته، شاید یک یا دو کامپیوتر در هر خانه‌ای به وای‌فای وصل می‌شد اما اکنون، طیفی از دستگاه‌ نیاز به اینترنت دارند. از گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بگیرید تا لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها، کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌ها، دوربین‌های مداربسته و نظارتی، سنسورها، بلندگوی هوشمند، تلویزیون و … این فهرست می‌تواند هنوز ادامه داشته باشد.
حتی اگر این دستگاه‌ها همیشه فعال نباشند؛ باز هم وقتی به وای فای یا مودم روتر متصل هستند؛ مقداری پهنای‌باند مصرف کرده و باعث کاهش سرعت وای فای و عدم پایداری اتصال آن می‌شوند. شاید وقتی خواستید یک مودم یا روتر خریداری کنید؛ به شما گفته شده باشد که از ۳۰ دستگاه به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. این عدد به صورت تئوری و روی کاغذ است و در عمل، بهترین روترها نمی‌توانند همزمان بیش از چندین دستگاه متصل به وای‌فای را پشتیبانی کنند

 .نیم سوز شدن مودم

معرفی ۱۲ مودم VDSL پرسرعت بازار ایران » شبکه‌چی

نیم ‌سوز شدن مودم یکی از رایج ترین دلایل قطع و وصل شدن مودم ADSL است که باعث ریست شدن آن می‌شود. برای اینکه متوجه شوید مشکل از مودم شما است یا منشا بروز مشکل از جای دیگری است. در صورت امکان، یک مودم دیگر را به مدت یک روز امتحان کنید و با آن کار کنید. در این مدت، می توانید ببینید که آیا این مودم هم ریست می‌شود یا نه. اگر مودم مورد نظر در این مدت ریست نشد، به این معنی است که مودم شما دچار مشکل شده است و ایراد دارد.

.عبور کابل تلفن یا کابل شبکه از کنار کابل برق خانه شما

مودم خوب | آشنایی با ویژگی های یک مودم خوب و راهنمای خرید آن

 

اگر کابل تلفن یا شبکه از کنار کابل برق خانه شما عبور کند، به دلیل تشکیل میدان الکتریکی در اطراف کابل برق، باعث ایجاد نویز روی کابل تلفن و شبکه نویز می شود. همین مورد، یکی از دلایل قطع و وصل شدن مودم ADSL است. برای مثال، هنگامی که یک لامپ را روشن می ‌کنید و مودم شما ریست می‌شود، به احتمال بسیار زیاد، به دلیل این است که کابل تلفن یا کابل شبکه، از کنار کابل این لامپ عبور کرده است.

 

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *